آثار فیلم سازان در حوزه فعالیت های هلال احمر حمایت می شود

دبیرشورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی گفت: از آثار سینمایی و نمایشی هنرمندانی که در حوزه فعالیت های هلال احمر تولید می‌شوند حمایت می کنیم. مجتبی محمودی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان با بیان اینکه ساختار هلال احمر طبق اساسنامه، یک نهاد غیر انتفاعی، خیریه و مردمی است، افزود: آموزش همگانی امدادی، […]

دبیرشورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی گفت: از آثار سینمایی و نمایشی هنرمندانی که در حوزه فعالیت های هلال احمر تولید می‌شوند حمایت می کنیم.

مجتبی محمودی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان با بیان اینکه ساختار هلال احمر طبق اساسنامه، یک نهاد غیر انتفاعی، خیریه و مردمی است، افزود: آموزش همگانی امدادی، افزایش آگاهی مردم در مخاطرات و همچنین افزایش سطح تاب آوری در جامعه از جمله مأموریت های تعریف شده برای این نهاد است.
وی از اجرای طرح خادم در راستای آموزش همگانی و افزایش آگاهی مردم خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح خادم که مخفف خانواده آماده در مخاطرات است، ۶۰ هزار نفر طی دو سال آموزش های لازم برای مقابله با مخاطرات را فرا گرفتند.
وی عنوان کرد: در بحث افزایش سطح تاب آوری در جامعه استفاده از ابزار هنر در دستور کار است که در این راستا فیلم ها و آثار هنری که مرتبط با فعالیت های هلال احمر بودند مورد حمایت قرار گرفتند.
دبیرشورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی از این آثار، گفت: هر هنرمندی که اثرش با اصول و حوزه فعالیت هلال احمر همخوانی دارد و برای حمایت به سراغ ما می آید، بر اساس نوع حمایتی که نیاز دارد به آن کار کمک می کنیم.
محمودی تصریح کرد: فیلمی مثل مدیترانه نیاز به لوکیشن داشت و ما بخش هایی از لوکیشن را که می خواستند برایشان فراهم کردیم؛ یا برای تئاتر «چند مسافر» محمد رحمانیان سالن را با تخفیف در اختیارشان گذاشتیم.
دبیرشورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: برای ماه مبارک رمضان امسال نمایش باغ خونی به کارگردانی امیر بشیری با مشارکت هلال احمر در موزه زنده زیارت اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: بازیگران و عوامل نمایش باغ خونی به عضویت افتخاری هلال احمر در آمده اند و عواید این نمایش برای سیل زدگان کشور اختصاص پیدا می‌کند.
محمودی از اکران فیلم مستطیل قرمز توسط این سازمان خبر داد و گفت: موضوع این فیلم در رابطه با حادثه بمباران خونین «زمین فوتبال چوار» در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ است که در جهت حمایت این فیلم، آن را اکران خواهیم کرد.
وی ضمن دعوت از فیلم سازان و هنرمندان به منظور تولید اثر با اهداف حوزه فعالیتی جمعیت هلال احمر، گفت: این تولیدات در صورتی که جنبه های سیاسی و جناحی و گرایش به گروه خاصی نداشته باشند مورد حمایت های مادی و معنوی این نهاد قرار می گیرند.