نمایش حوا ؛ داستان زنان تاثیرگذارِ تاریخ

کارگردان نمایش حوا گفت: در نمایش حوا با زنان تاثیرگذار تاریخ همراه می شویم. آیدا کوهستانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان گفت: داستان این نمایش در مورد دختری است که از اسم خودش (حوا) راضی نیست، اما در تحقیقی که باید برای مدرسه اش انجام دهد با زنان تاثیر گذار تاریخ و […]

کارگردان نمایش حوا گفت: در نمایش حوا با زنان تاثیرگذار تاریخ همراه می شویم.

آیدا کوهستانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان گفت: داستان این نمایش در مورد دختری است که از اسم خودش (حوا) راضی نیست، اما در تحقیقی که باید برای مدرسه اش انجام دهد با زنان تاثیر گذار تاریخ و در واقع حواهای تاریخ آشنا می شود.

کارگردان نمایش حوا ادامه داد: قطعا هر کدام از ما اندیشه و عقیده ای داریم که گاهی می توانیم بروز بدهیم و دیگران را با اندیشه خودمان آشنا کنیم اما گاهی به خاطر عواملی مثل جامعه، فرهنگ، قدرت، خرافات، دوستان، اطرافیان، اندیشه غالب جامعه و غیره این امکان از ما گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایش برای گروه سنی نوجوان و جوان مناسب است اظهار کرد: نویسنده این نمایش «حمید قلعه‌ای» یکی از نمایش نامه نویسان خوب کودک و نوجوان مشهد است.

کوهستانی افزود: نوجوان امروز بسیار تحت تاثیر اندیشه‌هاست از این‌رو برای ساختن آینده متکی به اندیشه‌ها و باورهای خود و دیگران می باشد و چقدر خوب خواهد بود که نوجوانان بتوانند اندیشه و راه درست را از غلط تشخیص دهند.

 

کارگردان نمایش حوا ابراز کرد: این نمایش توسط گروهی از بچه ها که دوره آموزش تئاتر خود را سال گذشته به پایان رسانده اند، اجرا می شود که شامل یک گروه ۹ نفره دختران نوجوان علاقه مند به تئاتر هستند.

 

گفتنی است : نمایش حوا از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت در فرهنگسرای ترافیک واقع در دانشجو ۲۹ ،پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۱ به روی صحنه است.