توسعه هنرهای نمایشی با استفاده از ظرفیت اداره ارشاد و شهرداری مشهد

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: باید از ظرفیت‌های اداره ارشاد و شهرداری در جهت توسعه هنرهای نمایشی استفاده کرد.این روزها جشنواره هنرهای شهری خانه بهار در مشهد در حال برگزاری است  بخش هنرهای نمایشی “تماشاخانه بهار” در سطح خیابان ها و سالن های تئاتر اجرا و امروز به کار خود پایان می دهد . […]

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: باید از ظرفیت‌های اداره ارشاد و شهرداری در جهت توسعه هنرهای نمایشی استفاده کرد.
این روزها جشنواره هنرهای شهری خانه بهار در مشهد در حال برگزاری است  بخش هنرهای نمایشی “تماشاخانه بهار” در سطح خیابان ها و سالن های تئاتر اجرا و امروز به کار خود پایان می دهد . همین موضوع بهانه ای شد تا با صدرا یوسفی مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفتگویی داشته باشیم.
صدرا یوسفی در گفتگو با سینما خراسان با بیان اینکه ارتباط خوبی بین مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با شهرداری مشهد برقرار است گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های مشترک بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت توسعه هنرهای نمایشی در سطح شهر مشهد استفاده کنیم.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد در رابطه با فستیوال “تماشاخانه بهار” که به مناسبت نوروز در سطح شهر و سالنهای تئاتر و بصورت نمایش های خیابانی و صحنه‌ای اجرا شدند، عنوان کرد: ۲۶ نمایش با سه موضوع در ایام نوروز شامل سراج( با موضوع حضرت امام رضا ع و محوریت مشهد، شهر زیارت و معنویت)، فردوسی( با محوریت مشهد، شهر خرد) و بهارانه(مشهد، شهر امید و زندگی ) بروی صحنه رفتند.
یوسفی عنوان کرد از میان این ۲۶ گروه نمایشی که از ۷ استان کشور در مشهد حضور داشتند ۶ نمایش صحنه ای ویژه بزرگسالان، کودکان و نوجوانان و ۲۰ نمایش خیابانی ویژه کودکان و نوجوانان و نمایش های آیینی اجرا گردیده  که مجموعه این ۲۶ نمایش در دویست نوبت و ۲۰ نقطه شهری و ۴ سالن اجرا نمودند .
وی در رابطه با هدف از برگزاری این نمایش ها در سطح شهر گفت: نوروز فراغتی است که عموماً آن را با حوزه‌های دیگر پر می‌کنند و ما تلاش کردیم در این ایام، نمایش سهمی در پر کردن این اوقات فراغت داشته باشد.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد در خصوص استقبال مخاطبین از این نمایش ها عنوان کرد: در طول برگزاری جشنواره بیش از پنجاه هزار نفر از زائرین و مجاورین به تماشای این نمایش ها نشستند و این اتفاق خوبی است و امیدواریم همه ساله در ایام نوروز چراغ نمایش را روشن نگه داریم  تا افراد بیشتری بتوانند از این هنر فاخر و تاثیرگذار بهره مند گردند.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برنامه های درازمدتی برای تئاتر پیش بینی کرده ایم، افزود: امور هنری شهرداری مشهد در دو بخش زیر ساختی و نرم افزاری برنامه های ویژه ای برای تئاتر شهر مشهد دارد.
وی اضافه کرد: در بخش زیرساختی قرار است بزودی کلنگ مجموعه تئاتر شهر زده شود تا احداث این مجموعه آغاز و مشهد صاحب یک سالن تئاتر استاندارد شود.
یوسفی استفاده بهینه از فرهنگسراها را برای اجرای تئاتر یکی دیگر از اقدامات این اداره عنوان و بیان کرد: تلاش داریم اصلاحات مناسب سازی در فرهنگسراها صورت بگیرد .
مدیر امور هنری شهرداری مشهد همچنین از احداث یک “بلک باکس” خبر داد و افزود: این “بلک باکس” به طور موقت احداث می شود تا به ظرفیت سالنهای تئاتر شهر اضافه شود.
وی ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری ما از گروهها و مجموعه‌هایی که  فرهنگ شهروندی را از طریق نمایش به مردم انتقال می دهند حمایت می کنیم.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد نهاد سازی را یکی از برنامه های آینده این اداره عنوان و اظهار کرد: ما از تاسیس خانه تئاتر به عنوان نهادی که واسط بین جامعه هنرهای نمایشی و شهرداری شود استقبال و از آن حمایت می کنیم.

انتهای پیام /ن.س