جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه برگزار می‌شود/ احتمال همزمانی اختتامیه جشنواره گام دوم با جشنواره تئاتر استانی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی این جشنواره با جشنواره نمایش نامه‌‌نویسی اقتباسی گام دوم احتمالاً یک اختتامیه مشترک برگزار می کنیم. آرش خیر آبادی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان در رابطه با زمان […]

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی این جشنواره با جشنواره نمایش نامه‌‌نویسی اقتباسی گام دوم احتمالاً یک اختتامیه مشترک برگزار می کنیم.

آرش خیر آبادی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان در رابطه با زمان برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: امسال قرار است جشنواره تئاتر استانی در دهه دوم آبان ماه برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره امسال تفاوت چندانی با سال‌های گذشته ندارد و همان برنامه‌های سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: امسال هم باز بینی آثار در استان انجام می شود و مثل سال گذشته دو اثر برتر این جشنواره به جشنواره ملی تئاتر فجر معرفی می شوند که درحال رایزنی هستیم تا تعداد آثار ارسالی به جشنواره تئاتر فجر را به چهار عدد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تئاتر استانی مقدمه جشنواره تئاتر فجر است گفت: جشنواره امسال به جز تغییر زمانش تفاوت زیادی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت منتها امسال نگاه ویژه‌تری نسبت به شهرستانها داریم.

خیر آبادی با بیان اینکه انجمن نمایش خراسان رضوی تمایل دارد این جشنواره در شهرستانهای استان برگزار شود افزود: با توجه به شرایط اقتصادی اگر شهرستانی بتواند هزینه‌های برگزاری جشنواره را تامین کند ترجیح ما برگزاری این جشنواره در یکی از شهرستان‌ها به جز مشهد است البته این موضوع فعلا در حد یک ایده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به همزمانی جشنواره تئاتر استانی با جشنواره نمایشنامه‌ نویسی اقتباسی «گام دوم»گفت: احتمال دارد یک اختتامیه مشترک برای این دو جشنواره گرفته شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر استانی امسال برنامه جنبی خاصی نخواهد داشت اما برنامه‌های آموزشی مثل کارگاه‌ها و ورکشاپ هایی خواهیم داشت که در اولین فرصت که تعداد آثار شرکت کننده در جشنواره مشخص شود برنامه آموزشی این جشنواره را اعلام می‌کنیم.

خیر آبادی در رابطه با بودجه جشنواره گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره داد امسال صحبت از ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در رابطه با مشارکت سایر دستگاه ها برای برگزاری این جشنواره گفت: امسال دبیری با معاونت هنری سینمایی اداره ارشاد است و طبیعتاً تامین منابع مالی بر عهده دبیر جشنواره است و انجمن در این زمینه تا جایی که بتواند کمک می‌کند.