خودسانسوری هنرمند/ حاصل اقتصاد بیمار

فیلم کوتاه «ضد ضربه» از تولیدات انجمن سینمای جوانان مشهد، با حضور «عادل تبریزی» کارگردان این فیلم در «برداشت آینده»، رونمایی شد. کارگردان فیلم ضد ضربه که برای اولین اکران فیلم خود در سالن شماره ۹ «cip» پردیس سینمایی «ویلاژتوریست» حضور پیدا کرده بود، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سینما خراسان گفت: اقتصاد بیمار،خود […]

فیلم کوتاه «ضد ضربه» از تولیدات انجمن سینمای جوانان مشهد، با حضور «عادل تبریزی» کارگردان این فیلم در «برداشت آینده»، رونمایی شد.

کارگردان فیلم ضد ضربه که برای اولین اکران فیلم خود در سالن شماره ۹ «cip» پردیس سینمایی «ویلاژتوریست» حضور پیدا کرده بود، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سینما خراسان گفت: اقتصاد بیمار،خود سانسوری را برای هنرمند و فیلمساز به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد نقش مهمی در بروز خلاقیت هنرمندان دارد بیان کرد: زمانی ما میتوانیم بگوییم در شهری سینما وجود دارد که هنرمندان سینمایی آن شهر بتوانند از این راه هزینه های زندگیشان را تامین کنند و زندگی آنان در جریان باشد.

وی درمورد شخصیت پردازی کاراکترهای فیلم کوتاه ضد ضربه توضیح داد: من در این فیلم ریسک کردم و در فیلم کوتاهم، دست به کاراکتر پردازی زدم. اول فیلم را با یک اسم شروع میکنم، «رستم» که اصلا شبیه اسمش نیست و در ادامه با اینکه از همسرش میخواهد تا کمک کند با همدیگر زندگیشان را بسازند، در صحنه های بعد خودش باعث از بین رفتن و تخریب بخشی از این زندگی میشود! که این گویای شخصیت پردازی این کاراکتر است.

«عادل تبریزی» افزود: من فیلمسازی هستم که سلیقه فیلم سازی حال حاضر را به دلایل آگاهانه، منطقی و نه شخصی قبول ندارم،به نظر من سینمای ایران از دهه ۸۰ روبه افول رفته و ژانر در سینمای ایران کم رنگ شده است.به طور مثال ما فیلم کودک خوب کم داریم، فیلم پلیسی خوب کم داریم و … همه چیز تبدیل به یک سلیقه رایج شده و همه دارند یک شکل غذا می‌خورند و لحنها شبیه هم هستند، درحالی که ما در سینمای خود شاهکار بزرگی مانند اجاره نشین ها داشته ایم که پر از بازیهای اوراکت است مانند صحنه ای از آن که نشستن یک کبوتر بر بام آپارتمان باعث فروریزی سقف کل آپارتمان میشود.

وی افزود: این فیلم نتیجه عصیان من نسبت به شرایط اقتصادی و نسبت به شرایط خودم است، زیرا با وجود اینکه سالها درس سینما خوانده ام، سالها دستیار فیلمسازان بزرگی چون کیمیایی بوده ام و چند فیلم کوتاه ساخته ام، ۲ سال است که نمیتوانم فیلم بلندم را به دلیل مشکلات اقتصادی بسازم.

«عادل تبریزی» ضمن تشکر از مسئولین سینمایی استان گفت: من تهران زندگی میکنم و با داشتن عوامل و بازیگران تهرانی تصمیم گرفتم برای جبران لطف نگاه دوستانی چون«سید وحید سید حسینی» و «نسرین شاه محمدی» در انجمن سینمای جوانان دفتر مشهد که با روی باز پذیرای من بودند، نام دفتر مشهد در فیلم ضد ضربه ثبت شود و اولین نمایش آن در مشهد باشد.