عبور از تنگناهای امروز، دستاوردهای فراوانی را در پی خواهد داشت

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم از تحرک ها و فشارهای اقتصادی عبور کنیم به دستاوردهای بزرگی خواهیم رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان امروز علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به کاهش جرایم در این ماه گفت: باید به […]

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم از تحرک ها و فشارهای اقتصادی عبور کنیم به دستاوردهای بزرگی خواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان امروز علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به کاهش جرایم در این ماه گفت: باید به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که کاهش جرایم را در ماه های دیگر نیز، شاهد باشیم.
یکی از راه‌های کاش جرایم در سایر ماه‌ها استفاده از نمایشگاه‌های فرهنگی به ویژه قرآن و عترت است، باید این نوع نمایشگاه‌ها را فرصتی برای ارتباط با جوانان تبدیل کنیم، باید دید چگونه می‌توان جذابیت این نوع نمایشگاه را بالا برد تا جوانان جذب نمایشگاه قرآن شوند.

وی بیان کرد: مشهد قطب معنوی کشور و جهان اسلام محسوب می شود، انتظار می رود نمایشگاه هایی در ایام خاص و در حد بالایی در این شهر باشد و برای مباحث فرهنگی وقت بیشتری بگذارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به لغو یک طرفه برجام توسط ترامپ اظهار کرد: ما در شرایط خاصی از زمان به سر می بریم باید با اطلاع رسانی تلاش کنیم، از این مرحله عبور کنیم همان طور که در زمان جنگ عبور کردیم ، مطمئنا اگر از این مرحله عبور کنیم به دستاوردهای خوبی دست خواهیم یافت.
استاندار اظهار کرد: باید فرهنگ استکبار ستیزی را در جامعه ترویج کنیم به طوری که آنها از ما بخواهند تا در مقابل تحریم های دشمن محکم تر بایستیم.
در ادامه این جلسه رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی با بیان اینکه بودجه مفاخر و نمایشگاه قرآن ۳۶۰ میلیون تومان بوده است گفت در بهترین حالت این است که بودجه کاهش نیابد، اما امسال افزایش هم برای برپایی نمایشگاه نداشته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: قرآن صرفا برای کتابخانه و قرائت نیست بلکه برای زندگی است و سبک زندگی را به ما نشان می دهد و رمز اتحاد اسلام و جامعه ایرانی اسلامی است.
جعفر مروارید با بیان اینکه می توان در مشکلات اقتصادی سیاسی از رهنمودهای قرآن بهره برد و این کتاب الهی می تواند الهام بخش منبع اتحادی سیاسی و اجتماعی باشد گفت: با این نگاه، نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار می شود.
مروارید در رابطه با ویژگی نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: امسال حضور حداکثری جامعه المصطفی را با ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود؛ برنامه ی سفره ملل، لباس و پوشش اسلامی این کشورها به نمایش در خواهد آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد ۱۴ قاری بین المللی از کشور ایران و قاریان بین المللی از کشورهای اندونزی، افغانستان و عراق و… نیز به قرائت قرآن خواهند پرداخت و ۹ نشست تخصصی با موضوعات قرآنی نیز توسط دانشگاههای تهران و قم برگزار می شود.

وی افزود: امسال برنامه هنری از جمله چاوش خوانی، اجرای نمایش خیابانی، خوانش داستان و پرده خوانی داستان اکران فیلم و انیمیشن قرآنی در نمایشگاه خواهیم داشت.
مروارید ادامه داد: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد علاوه بر قاریان خارجی دو مهمان ویژه بین المللی از عمان و عراق نیز حضور خواهند داشت که یک رویکرد بین المللی همراه با نشاط اجتماعی خواهد بود.
وی با اشاره به تورم های موجود خواستار کمک ویژه استانداری برای برگزاری این جشنواره شد.

مروارید اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به مدت هشت شب از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود که در ۷۰۰ غرفه و ۲۳ بخش محتوایی برنامه ریزی شده است.

در ادامه مدیر مرکز قرآنی کریم آستان قدس رضوی عنوان کرد: علاوه بر حضور مشاوران حرم امام رضا (ع)، ده کارگاه و ورکشاپ قرآنی در نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.
سید مسعود میرانی اظهار کرد: طرح وقف و نذر قرآنی و طرح جمع آوری کمک و اهدای قرآن به سیل زدگان را در این هشت شب داریم.
وی با اشاره به برنامه های متنوعی که امسال برای نمایشگاه قرآن برنامه ریزی شده است، گفت: بخشی از نمایشگاه را به صورت گالری خواهد بود که هر شب یکی از هنرمندان آثار خودش را به نمایش خواهد گذاشت.

در ادامه این نشست قائم مقام صداوسیمای خراسان رضوی ابراز کرد: ما برای اطلاع رسانی این نمایشگاه تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست اما با توجه به اینکه در این ایام تمام دوربین ها و ابزارهای فیلمبرداری در اختیار سایر شبکه های ملی است ما مجبور به کرایه این وسایل هستیم و اگر بودجه ای برای این شبکه می خواهیم هزینه اجاره وسایل است.