لوکارنو فیلم‌های حاضر در این دوره را معرفی کرد

فستیوال فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ همرا با معرفی فیلم افتتاحیه این دوره، اسامی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی خود را نیز اعلام کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، اولین تجربه کارگردانی جینورا الکان کارگردان ایتالیایی با عنوان «شاید» به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو معرفی شد. این فیلم […]


فستیوال فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ همرا با معرفی فیلم افتتاحیه این دوره، اسامی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی خود را نیز اعلام کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، اولین تجربه کارگردانی جینورا الکان کارگردان ایتالیایی با عنوان «شاید» به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو معرفی شد. این فیلم درباره بچه‌هایی است که والدینشان از هم جدا شده‌اند.

هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو که از ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۶ تا ۲۶ مرداد) برگزار می‌شود، برای نخستین بار با حضور لیلی هینشتین به عنوان کارگردان هنری کار خود را انجام می‌دهد.

این جشنواره امسال مجموعه‌ای ترکیبی از فیلم‌هایی با سازندگان جوان و نیز اسامی تثبیت شده را به نمایش می‌گذارد.

فیلم پایانی این جشنواره نیز فیلمی از کیوشی کوروساوا کارگردان ژاپنی با عنوان «به سوی پایان‌های زمین» است که در ازبکستان ساخته شده است.

هر ۲ فیلم برای نخستین بار در لوکارنو و در پیازا گرانده با گنجایش ۸ هزار صندلی اکران می شوند.

درام تروریستی آمازون با عنوان «۷۵۰۰» به کارگردانی پاتریک وولراث با بازی جوزف گوردون لوی، کمدی «نوتردام» ساخته والری دونزلی و «دختری با یک النگو» ساخته استفانی دموستیه کارگردان فرانسوی نیز در این میدان نمایش داده خواهند شد.

«روزی روزگاری در هالیوود» ساخته کوئنتین تارانتینو که اولین بار در جشنواره کن امسال دیده شده نیز در پیازا اکران می‌شود. «کار درست را انجام بده» ساخته اسپایک لی، «علف سبز» ساخته جوسلین دوبوئر، «قهوه» ساخته جک هیل، «سال‌های پربار گذشته‌اند» ساخته ناتاشا کلر و «غریزه» ساخته هالینا رجنیت از هلند نیز در همین بخش نمایش داده می‌شوند.

از فیلم‌هایی که برای کسب پلنگ طلایی در بخش رقابت بین‌المللی حضور دارند می‌توان به «دختر گم شده» حاصل همکاری کوجی فوکودا با ماریکو تسوتسویی از ژاپن، فیلم «ویتالینا وارلا» ساخته پدرو کوستا فیلمساز پرتغالی و از حاضران همیشگی لوکارنو، فیلم موزیکال «تکنوباس» ساخته ژوآئو نیکولائو از پرتغال و «خانه» ساخته مائورا دلپرو ایتالیایی یادکرد.

«اکو» ساخته رونار رونارسون از ایسلند که سال ۲۰۱۵ برای «گنجشک‌ها» برنده جایزه سن‌سباستین شده بود، درامی با عنوان «۱۲ هزار» درباره مهاجرت ساخته نادژ تریبال از فرانسه، «در طی انقلاب» درامی درباره جنگ داخلی سوریه ساخته مایا خوری، «بچه‌های ایزادورا» ساخته دمین منویل از فرانسه، و فیلم «فیلم جهان» دومین فیلم بلند بازیل دوکونها کارگردان سوییسی که با نخستین فیلمش با عنوان «پس از شب» در دو هفته کارگردان‌های کن ۲۰۱۳ بود، از دیگر رقبای امسال این بخش هستند.

«گربه در دیوار» ساخته مینا میلوا وسلا از بلغارستان و فرانسه، «سال داوطلب» ساخته اولریش کولر از آلمان، «علم داستان‌ها» ساخته یوسپ آنگی نوئن از اندونزی و فرانسه، «پا-گو» ساخته پارک جونگ-بوم از کره جنوبی، «ترمینال جنوبی» ساخته رابح آمور-زایمچی از فرانسه و «آخرین مرد سیاه در سن فرانسیسکو» ساخته جو تالبوت نیز در بخش رقابتی حضور دارند.