نگاه‌های تک بعدی به خوشنویسی آسیب می‌زند 

یک استاد خوشنویسی گفت: اختلاف‌ بین خوشنویسان موجب نگاه‌های تک بعدی و به وجود آمدن بحث‌ها و مشکلاتی در این هنر شده است . اکبر رضوانی همزمان با آخرین شب برگزاری نمایشگاه «زبان خامه» در نگارخانه رضوان در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری سینما خراسان عنوان کرد:این نمایشگاه گروهی خوشنویسی شکسته نستعلیق آثار شاگردانم بوده […]

یک استاد خوشنویسی گفت: اختلاف‌ بین خوشنویسان موجب نگاه‌های تک بعدی و به وجود آمدن بحث‌ها و مشکلاتی در این هنر شده است .

اکبر رضوانی همزمان با آخرین شب برگزاری نمایشگاه «زبان خامه» در نگارخانه رضوان در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری سینما خراسان عنوان کرد:این نمایشگاه گروهی خوشنویسی شکسته نستعلیق آثار شاگردانم بوده و بیشتر، اشعار و دعای سلامتی امام زمان خوشنویسی شده است.

این استاد خوشنویسی در رابطه با نام این نمایشگاه که «زبان خامه» است گفت: این نام بخشی از شعر حافظ است«زبان خامه ندارد سر بیان فراق/ وگرنه شرح دهم با تو داستان فراق» که گفته می شود این بیت برای امام زمان سروده شده است.

رضوانی در رابطه با اقتصاد هنر خوشنویسی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که کشور دارد، بحث اقتصادی خوشنویسان نیز با مشکل مواجهه است، البته از ابتدا مشکل بوده اما در حال حاضر این موضوع سخت تر شده است.

این استاد خوشنویسی بیان کرد: خرید آثار هنری باید تبدیل به یک اعتقاد شود و اگر این موضوع اتفاق بی افتد چه واکنش های زیبایی در ذهن انسان رخ می‌دهد، یک مثال ساده آن ، حضور توریست‌ها در اصفهان و تماشای کاشی کاریهای این شهر است و نشان می دهد آرامشی که در خطوط و خوشنویسی کاشی کاریها وجود دارد باعث اثرات مثبت در روحیات انسان می شود.

این استاد خوشنویسی یکی از دلایل خوش اخلاقی دو سه نسل قبل را مطالعه کتابهای خوشنویسی عنوان، و  بیان کرد: باید این موضوع که خوشنویسی ،آثار مثبتی بر روحیه فرد می گذارد و باعث خوش اخلاقی می شود در بین مردم تببین شود.

رضوانی افزود: این خطوط راست و صاف آپارتمان‌ها که به سمت آسمان رفته ، تداعی کننده خط‌های خشن است و باید برگردیم به اصل خودمان در بناهای قدیمی و بدانیم انحناء و منحنی‌ها برخلاف خطوط صاف و مستقیم آپارتمان ها تاثیر مثبتی در روحیه انسان دارد.

رضوانی در پایان گفت: امیدوارم همه خوشنویسان باهم مهربان باشند و به یک دیگر احترام بگذارند و نگاه همه جانبه به خوشنویسی داشته باشند.

انتهای پیام:ن/س