کارکرد سینما فقط پخش فیلم نیست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کارکرد سینما فقط پخش فیلم نیست، اظهار داشت: می توان از سینما به عنوان یک نهاد اجتماعی نام برد که در سیاستگذاری های کلان اجتماعی تاثیرگذار است. جعفر مروارید در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان با تأکید بر توجه ویژه اصحاب فرهنگ […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کارکرد سینما فقط پخش فیلم نیست، اظهار داشت: می توان از سینما به عنوان یک نهاد اجتماعی نام برد که در سیاستگذاری های کلان اجتماعی تاثیرگذار است.

جعفر مروارید در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان با تأکید بر توجه ویژه اصحاب فرهنگ و هنر به مسائل اجتماعی، افزود: در همین راستا به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همکاری سینما سیمرغ و اداره کل بهزیستی استان، طرح پخش فیلم برای کودکان کار اجرا می شود که قرار است این طرح در آینده با هدف فرهنگ سازی و اصلاح با نگاه فرهنگی و هنری در زندان ها و… نیز اجرا شود.

وی عنوان کرد: فرهنگ و هنر می تواند نقش مهمی در حل مسائل اجتماعی، هویت بخشی به کودکان و نوجوانان بدسرپرست یا بی سرپرست و توزیع عدالت شهروندی در مناطق مختلف شهر مشهد به خصوص در مناطق محروم داشته باشد.

دکتر مروارید با اشاره به این طرح که با نمایش یک فیلم اجتماعی برای کودکان کار در سینما سیمرغ کلید خورد، گفت: ایجاد تعهد اجتماعی، فرهنگی و هنری برای اصحاب رسانه و ایجاد انگیزه برای ورود به این مسائل از سوی اصحاب رسانه از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تاکنون برای اصلاح ناهنجاری های اجتماعی و اصلاح افراد، بیشتر نگاه حقوقی انجام می گرفت اما می توان با نگاه فرهنگی و هنری نیز به این مقوله توجه داشت که در همین راستا اجرای تئاتر باحضور پیشکسوتان در زندان ها و ندامتگاه ها، اکران فیلم توسط سینما سیار و…، می تواند امید و نشاط به آینده را در بین زندانیان تقویت کند.