یادداشت زره ساز درباره ضرورت برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان،ابراهیم زره ساز در یادداشتی درباره جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم نوشت:در دنیای امروز برای نسل نوپای انقلاب روزآمد نمودن فعالیت های مرتبط با کودک و نوجوان حائز اهمیت می باشد. اثر هنری ای موفق خواهد بود که دارای متن و تولید و محصولات تاثیر گذار باشد که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان،ابراهیم زره ساز در یادداشتی درباره جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم نوشت:در دنیای امروز برای نسل نوپای انقلاب روزآمد نمودن فعالیت های مرتبط با کودک و نوجوان حائز اهمیت می باشد.

اثر هنری ای موفق خواهد بود که دارای متن و تولید و محصولات تاثیر گذار باشد که از محتوای رمان یا کتاب داستان فاخر منتج به نمایشنامه یا فیلمنامه فاخر و در نهایت به تولید فیلم یا تئاتر  فاخر بهمراه محصولات مشتق شده از آن برسد و تاثیر خاص خودش را بگذارد.

قاعدتا بر کسی پوشیده نیست تئاتر کودک و نوجوان از حیث مجهز کردن کودکان برای کسب مهارت های زندگی وسیله ای اثرگذار و کارآمد است، در دنیای امروز برای نسل نوپای انقلاب روزآمد نمودن فعالیت های مرتبط با کودک و نوجوان حائز اهمیت می باشد.

کودکان و نوجوانان ایران عزیز در این برهه حساس کنونی نیازمند بازیابی هویت دینی، تاریخی و انقلابی می باشند.

در این راستا با استفاده از ابزار هنر می توان در این زمینه به موفقیت رسید. لذا با وجود بسترهای مناسب در ادبیات دینی و تاریخی مان می بایست متون نمایشی مناسب را احصاء نموده و تولید کرد و از بطن تولید نیز مشتقات مرتبط با فضای فعلی کودکان و نوجوانان را نیز به منصه ظهور رساند و اینگونه نسل امروز را از گزند خطرات مصون بداریم انشاءلله.

جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم فرصتی مغتنم برای ظهور و بروز تولیدات نمایشنامه ای و نمایشی براساس کتاب های فاخر خواهد بود و با انگیزه بالای هنرمندان به امید خداوند شاهد رونق تولید نیز خواهیم بود.