آتش سوزی در سینمای کاشمر

عصر روز چهارشنبه (25 خرداد ماه ) در پی وقوع حادثه آتش سوزی ، سینما ایران کاشمر در آتش سوخت.

به گزارش سینما خراسان، رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر در این باره به ایرنا گفت: حوالی ساعت ۱۸.۳۰ (دوشنبه ۲۵ خرداد ماه) با اعلام خبر وقوع آتش در تنها سینمای شهر بلافاصله خودروهای آتش نشانی دو ایستگاه چمران و قائم به همراه خودرو پیش رو و تجهیزات به محل اعزام شدند .

امیر نژاد رحیم افزود: با توجه به شدت آتش و بیم ریزش دیواره ها تمامی مسیرهای منتهی به محل مسدود شد و شرکت های خدماتی برق و گاز نسبت به قطع اتصالات محل اقدام کردند .

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به ساختمان سینما و تجهیزات آن بالاست اما هنوز ارزیابی دقیقی از آن نمی توان داشت، گفت: با حضور تیم تخصصی آتش نشانی در محل حادثه، آتش مهار شده است.

وی در خصوص علت حادثه اظهار داشت: تحقیقات برای اعلام علت آتش سوزی در دست بررسی است.

تنها سینمای کاشمر در سال ۹۷ پس از گذشت ۲۴ سال که در اختیار سازمان هلال‌احمر این شهرستان بود و چند سالی ساختمان آن بلااستفاده رها و تقریباً ویرانه‌ای بیش نبود با پیگیری‌های شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان این ساختمان از مالکیت هلال‌احمر خارج و به شهرداری منتقل شد.

با توجه به شرایط فرسودگی بیش از حد این ساختمان تصمیم بر آن شد برخی اصلاحات ساختمانی از لحاظ فنی و استحکام بنا مانند ستون‌گذاری، سبک‌سازی سقف و اجرای فوندانسیون نواری و استحکام بنا و نیز استانداردسازی صورت و تصویر جهت نمایش فیلم انجام شود.

لابی جدیدی برای این سینما با مساحتی حدود ۳۰۰ متر احداث شد که قابلیت نمایشگاهی را نیز دارا باشد.

کاربری سالن مذکور با توجه به ماهیت شهرداری به‌گونه‌ای انجام شد که بتوان به عنوان نمایشگاه و نیز جهت برگزاری همایش‌ها و نمایش تئاتر نیز در صورت لزوم استفاده کرد؛ مجموع هزینه‌کرد جهت استحکام بنا چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان و تجهیزات صوت و تصویر این سینما نیز با مکاتبات صورت گرفته با سینما شهر حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشت.