آثار ۷ نمایشنامه نویس جوان منتشر می‌شود/ توجه به ناشناخته‌ها

علی شمس از انتشار ۱۴ نمایشنامه از ۸ نمایشنامه‌نویس جوان تئاتر در قالب یک بسته فرهنگی خبر داد. علی شمس نویسنده و کارگردان تئاتر که به عنوان دبیر بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ نیز فعالیت می کند درباره برنامه های این بخش به سینما خراسان گفت: قرار است پکیجی از آثار ۷ نمایشنامه نویس جوان […]


علی شمس از انتشار ۱۴ نمایشنامه از ۸ نمایشنامه‌نویس جوان تئاتر در قالب یک بسته فرهنگی خبر داد.

علی شمس نویسنده و کارگردان تئاتر که به عنوان دبیر بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ نیز فعالیت می کند درباره برنامه های این بخش به سینما خراسان گفت: قرار است پکیجی از آثار ۷ نمایشنامه نویس جوان تئاتر اواسط پاییز توسط نشر نیماژ منتشر شود. در این مجموعه از هر نمایشنامه نویس ۲ نمایشنامه و در مجموع ۱۴ اثر منتشر خواهد شد و آثار نویسندگانی برای انتشار انتخاب شده اند که در طول چندسال گذشته در گروه های مختلف تئاتری اجرا شده و مخاطبانی با ذائقه های مختلف را به خود جذب کرده اند.

وی درباره نویسندگانی که آثارشان در این مجموعه چاپ خواهد شد، بیان کرد: آثار هر نویسنده به صورت مجزا در یک کتاب ولی در یک مجموعه به مخاطبان ارایه می شود بنابراین این امکان وجود دارد که این آثار هم به صورت یک بسته فرهنگی و هم به صورت مجزا در اختیار مردم قرار گیرد. محمد مساوات با نمایشنامه های «بیضایی» و «کروکودیل»، بهار کاتوزی با «میز» و «۱۹۷۹»، پوریا کاکاوند با «رولور» و «ضیافت پنالتی ها»، جابر رمضانی با «سوراخ» و «صدای آهسته برف»، عباس جمالی با «۵ ثانیه برف» و «دریازدگی»، آرش عباسی با «آناکارنینا» و «سیگنال» و خودم با نمایشنامه های «وقتی خروس غلط می خواند» و «دقیقا مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز» در این مجموعه حضور داریم.

شمس یادآور شد: طراح گرافیک جلد این مجموعه نیز محمد مساوات خواهد بود. این بسته اولین مجموعه از آثار نمایشنامه نویسان ایرانی است که توسط بخش ادبیات نمایشی نشر نیماژ منتشر می شود. در قدم بعدی قرار است در زمینه تالیف و ترجمه نیز آثار باکیفیتی به تواتر روانه بازار کتاب شود. تلاش ما این است که خوانندگان را با سویه های ناآشنای برخی از متفکرین، نظریه پردازان و نمایشنامه نویسان تئاتر آشنا کنیم.

کارگردان «وقتی خروس غلط می خواند» در پایان متذکر شد: در حقیقت هدف ما در زمینه تالیف و ترجمه، آشنایی مخاطبان ایرانی با آثار و نظریه های نه چندان شناخته شده هنرمندان و همچنین جریان های مختلف تئاتری در سراسر جهان است و از طرف دیگر نیز قصد داریم به پرکردن جاهای خالی و جامانده ها بپردازیم تا آثاری را که به لحاظ کیفی بااهمیت هستند اما تاکنون فرصت دیده شدن پیدا نکرده اند به مخاطبان ارایه و معرفی شوند.