«آسیب‌های شیشه» در فیلم سینمایی «شیشه‌های مات»

«مهدی مسگران»، اظهار داشت: سینما از جذابیت‌های خاصی در حوزه‌های ملی و اعتقادی در مسیر ارتقای فرهنگ علمی جامعه برخوردار است و نباید از این ظرفیت غافل شویم و هنر سینما از جایگاهی عظیم برخوردار است. تهیه‌کننده فیلم سینمایی شیشه‌های مات افزود: به دنبال بهره‌وری حداکثری در سینمای ایران هستیم و خراسان رضوی به واسطه […]

«مهدی مسگران»، اظهار داشت: سینما از جذابیت‌های خاصی در حوزه‌های ملی و اعتقادی در مسیر ارتقای فرهنگ علمی جامعه برخوردار است و نباید از این ظرفیت غافل شویم و هنر سینما از جایگاهی عظیم برخوردار است.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی شیشه‌های مات افزود: به دنبال بهره‌وری حداکثری در سینمای ایران هستیم و خراسان رضوی به واسطه بارگاه منور رضوی، شعرایی همچون فردوسی، عطار و خیام، اقلیم‌های و آب‌وهواهای مختلف امتیاز ویژه‌ای در مسیر تولیدات سینمایی دارد و در شهر مشهد نیز سوژه‌های نابی با حضور هنرمندان شاخص مشهدی داریم و اگر این شهر در حوزه سینمایی نادیده گرفته شود ضربه بزرگی خواهیم خورد.
وی با بیان اینکه اگر برنامه‌های ما جریان‌محور باشد از اثربخشی مطلوبی برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم که حضور چهره‌های شاخص هنری در فیلم سینمایی شیشه‌های مات که با کیفیت قابل توجهی ساخته شده است مورد رضایت و استقبال پرشور علاقه‌مندان به آثار هنری سینمایی بشود.
مسگران تصریح کرد: پلیس خراسان رضوی را فرهنگی‌ترین مجموعه این استان می‌دانم و از همکاری سردار تقوی از همکارانشان و همچنین مدیران و مسئولان صداوسیمای خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنیم و از عدم حمایت‌های مجموعه‌های مرتبط با حوزه سینما به‌ویژه مدیران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گلایه‌مندیم.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی شیشه‌های مات با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه‌های سینمایی کشور به‌خاطر بودجه‌هایی که در اختیار افراد غیرمتخصص قرار گرفته هدر می‌رود، تاکید کرد: اگر صاحبان سینما و سرمایه‌گذاران در این حوزه را کنار بگذاریم با آسیب جدی مواجه می‌شویم و نباید صرفاً به‌خاطر ایجاد اشتغال در عرصه سینما از افراد فاقد تخصص و مهارت هنری استفاده کنیم و به این عرصه پرسابقه آسیب برسانیم.
وی بیان کرد: فیلم سینمایی ۸۸ دقیقه‌ای شیشه‌های مات که با هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی تولید شده و برای اکران‌های این اثر سینمایی در سراسر کشور هم در حال برنامه‌ریزی هستیم.

«بهادر اسدی» کارگردان فیلم سینمایی شیشه‌های مات، اظهار داشت: دغدغه‌ من در شهر مشهد که هنرمند تولید و صادر می‌کند اما قدر آنان را به‌خوبی نمی‌داند تولید آثار فاخر است و امیدواریم تولید فیلم سینمایی شیشه‌های مات در مشهد تلنگری در مسئولان در مسیر حفظ سرمایه‌های هنری ایجاد کند.
کارگردان فیلم سینمایی شیشه‌های مات افزود: در این اثر هنری که در موسسه هنری تهیه و تولید شده مجید واشقانی، شهرزاد کمال‌زاده، ارسطو خوش‌رزم، یاشار هاشم‌زاده، بهار قنبری، سپیده مرادپور، سهیلا هادی‌زاده و میلاد مهرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه من در تولید این اثر سینمایی در بحث مخدرها و محرک‌های خطرآفرین در آحاد جامعه به‌ویژه جوانان بوده، خاطرنشان کرد: این فیلم با‌ موضوع آسیب‌های شیشه و مخدرهای خطرآفرین در جامعه و توهم‌های ناشی از آن بوده و از مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان سینمایی هم می‌خواهیم که نگاهی ویژه به هنرمندان و عوامل فیلم سینمایی شیشه‌های مات داشته باشد و به‌جای سانسور برخی بخش‌های کلیدی، کاری کنند که این بخش‌ها را که ایجادکننده تلنگرهای جدی هستند به بهترین شکل ممکن انعکاس یابد.
اسدی تصریح کرد: از دیگر عوامل فیلم سینمایی شیشه‌های مات می‌توان از مهرداد نیک‌نام (مجری طرح)، امیر معقولی (مجری طرح)، فرخ فدایی (مدیر صدابرداری)، بنفشه اسدی (مدیر تولید و عکاس)، امین حیدری (طراح گریم)، سعیده بازیار (طراح صحنه و لباس)، حسن مهدوی (طراحی و ترکیب صدا)، مینا صفریان (تدوین و تیزر)، حسین قلی‌پورپاشا (فلیم‌بردار) سیامک دورانی (مشاور پروژه)، سعید بسکابادی (مدیر تدارکات) و امیرعباس فشایی (طراح پوستر) نام برد.
کارگردان فیلم سینمایی شیشه‌های مات ضمن انتقاد از عدم همکاری مسئولان با عوامل فیلم سینمایی شیشه‌های مات، تاکید کرد: کار تولید فیلم سینمایی شیشه‌های مات از ۵ سال قبل آغاز شد و در تولید این اثر سینمایی هیچ مجموعه‌ای به‌ جز صداوسیما و نیروی انتظامی همکاری نکرد، در رابطه با وقت و موعد اکران عمومی فیلم سینمایی شیشه‌های مات هم فعلاً نمی‌توانم زمان خاصی را اعلام کنم.
وی گفت: برنامه بعدی‌ام در مشهد تولید اثر تلویزیونی با موضوع شب قدر بوده که در ۶ قسمت تولید می‌شود و این اثر هنری مذهبی از ۱۸ تا ۲۳ رمضان سال ۱۴۴۱ هجری قمری از شبکه اول سینما پخش خواهد شد و خبرهای تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.