آغاز رقابتهای هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در مشهد

رقابتهای استانی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابتها، روز سه‌شنبه در مشهد آغاز شد.

به گزارش سینما خراسان، دبیر اجرایی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در مشهد روز سه شنبه در این باره گفت: هدف از برپایی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در استانهای منتخب مانند خراسان رضوی، حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی و همچنین کشف استعدادها در این زمینه است.

سید حجت طباطبایی افزود: ۴۸۰ نفر در این دوره از رقابتهای بازیهای ویدیویی در مشهد شرکت کرده اند که ۲۷۶ نفر از این تعداد دانش‌آموز بودند.

وی اظهار داشت: ۱۸ نفر از ثبت نام شدگان بانوان اهالی رسانه هستند که روز پنجشنبه هفته جاری به رقابت می پردازند و نتایج آن در همان روز اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی مسابقات استانی هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران در مشهد گفت: بقیه ثبت‌نام شدگان در گیم نت یا بازیگاههای دیگر این شهر رقابت خود را به مدت دو روز ادامه می دهند که از مجموع شرکت کنندگان سه نفر برای مرحله نهایی این دوره از رقابتها انتخاب می شوند.

طباطبایی افزود: این رویداد به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود و بخش حضوری آن را بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ خراسان رضوی و اتحادیه محصولات فرهنگی مشهد در چهار بازیگاه برگزیده این شهر به مدت سه تا چهار روز برگزار می کند.

وی اظهار داشت: “بازیهای فوتبالیستارز، کات آف، منچیکو و کوییز” از جمله بازیهای ایرانی حاضر در این رویداد هستند،بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده داوران رسمی و مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازیهای این دوره از رقابتها را اجرا و داوری می‌کنند.

طباطبایی ارایه مشاوره بازی، امکان انجام بازی‌های رومیزی و بازی‌های حرکتی، برگزاری میزگردهای تخصصی ویژه فعالان و سرمایه گذاران با عنوان «تجربه بازی‌ساز» با موضوع بحث و بررسی پیرامون چرخه تولید بازی از ایده تا بازار، برگزاری آیین رونمایی از تازه‌ترین بازی ‌های تولید شده در استان، نمایش فیلم مستند «بازی باز» و برگزاری کارگاه سواد بازی ویژه آموزگاران را از جمله برنامه های جنبی رویداد مزبور برشممرد.

وی اظهار داشت: برگزیدگان استانی به عنوان تیم استان خراسان رضوی در مرحله مسابقات کشوری این رویداد شرکت خواهند کرد.

مشهد با برخورداری از ۵۰۰ بازیگاه (گیم نت) بیشترین تعداد این مراکز را در کشور دارد و در حوزه بازی سازی و فیلم رایانه ای هم فعالیتهای چشمگیری داشته است.