آغاز غیررسمی اکران نوروزی با پیش‌فروش ۳ فیلم

با پیش فروش سه فیلم «عروسی خیابان فرشته»، «فسیل» و «غریب» اکران نوروزی سینماها کلید خورد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایسنا، چهارشنبه ۲۴ اسفندماه آغاز رسمی اکران نوروزی فیلم‌ها است و قرار است چهار فیلم معرفی شده در روزهای گذشته به همراه چند فیلم دیگر پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما در تعطیلات نوروز و شب‌های ماه رمضان باشند.

فیلم‌های «عروسی خیابان فرشته»، «فسیل»، «بچه‌های طوفان» و «غریب» طبق اعلام سازمان سینمایی از فردا می‌توانند در سینماها اکران شوند و در کنار آن‌ها فیلم‌های دیگری مثل «ملاقات خصوصی»، «چپ راست»، «بخارست» و نیز «خط استوا» به اکران خود ادامه می‌دهند.

«غریب» جدیدترین ساخته محمدحسین لطیفی است که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم با روایتی از شخصیت کم‌تر پرداخته شده شهید محمد بروجردی تنها فیلم دفاع مقدسی اکران نوروز و رمضان ۱۴۰۲ است. در این فیلم به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا، بابک حمیدیان نقش شهید بروجردی را ایفا کرده و بجز او مهران احمدی، رحیم نوروزی، هژیر سام احمدی، پردیس پور عابدینی، محمد رسول صفری، سام کبودوند، حسام محمودی، مجید اسماعیلی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، سامیه لک و سمیرا کریمی هم از دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان یکی از چند فیلم کمدی روزهای آینده سینما خواهد بود.

در این فیلم که پیش‌تر خبرهای چندانی از آن منتشر نشده بود، بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازی کرده‌اند.

کریم امینی پیش از این «دشمن زن» و «گربه سیاه» را ساخته است.

دیگر فیلم جدید سینما «عروسی خیابان فرشته» است که سال ۱۳۹۹ به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا ساخته شده است.

کارگردان این فیلم مهدی خسروی است که در دولت سیزدهم پس از بررسی دوباره، پروانه نمایش مجدد گرفت.

در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمندامیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر و فهیمه رحیم‌نیا بازی کرده‌اند.

«بچه‌های طوفان» که جایگزین کمدی «ملاقات با جادوگر» در اکران نوروزی شد، به کارگردانی صادق صادق‌ دقیقی حدود سه سال قبل تولید شده که پیش‌تر نام آن «چهل کچل» بود. این فیلم برای گروه سنی کودک و نوجوان است که در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان هم حضور داشته و جایزه گرفته است.

در «بچه‌های طوفان» پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی همچون رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی بازی کرده‌اند.

در کنار این فیلم، «جزیره فضایی» (تورنادو۲) به کارگردانی سیدجواد هاشمی و نیز «لوپتو» و «پسر دلفینی» از دیگر فیلم‌های گروه سنی کودک و نوجوان هستند که احتمالا در نوروز همچنان روی پرده می‌مانند.

«بخارست» با بازی حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، «چپ راست» با بازی رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی و سروش صحت و «ملاقات خصوصی» با بازی پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان، ریما رامین‌فر، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح و جواد قامتی از دیگر فیلم‌های پربازیگر سینماها در فروردین ۱۴۰۲ هستند.

 

نهال