آغاز فیلمبرداری مستند تلویزیونی “فراق یار” در خراسان رضوی

فیلمبرداری مستند تلویزیونی "فراق یار" به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی "حامد اعظمی حسینی" از سینماگران جوان مشهدی همزمان با دهه نخست محرم در خراسان رضوی آغاز شد.

کارگردان این مستند تلویزیونی به خبرنگار سینما خراسان در این باره گفت: موضوع مستند تلویزیونی “فراق یار” در مورد یکی از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و آئین برگزاری مراسم محرم و صفر در خطه خراسان رضوی است.

اعظمی افزود: مستند “فراق یار” روایتی از پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، کربلایی حاج آقا مجتبی ناگهانی است که ۷۱ سال از عمرش را به حضرت سیدالشهدا (ع) خدمت کرده و خانواده، دوستان و مردم دیارش را به خدمت به آن حضرت دعوت نموده است.

وی بیان کرد: این مستند عزاداری عاشقان و خادمان امام حسین (ع) و هیات مذهبی ابوالفضلی “روح آباد” و “سرآسیاب” این استان که از سال ۱۳۱۸ با وحدت وهمدلی خاص در کنار یکدیگر آیین های عزاداری را برپا می کردند را به نمایش می گذارد.

به گفته اعظمی مستند “فراق یار” در شهرهای رشتخوار و مشهد فیلمبرداری می شود و آخرین صحنه از آن در روزهای پایانی ماه صفر و در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) خواهد بود.

عوامل این پروژه تلویزیونی عبارتند از:
نویسنده، تهیه کننده و کارگردان : حامد اعظمی حسینی/ مشاور پروژه و بازیگردان: احمد مینایی / تحقیق وپژوهش: سرهنگ حسن ناگهانی / مدیر تصویربرداری: نیما مرویان نساج / تصویربردار وعکاس: فرشید شاهسون پور / گوینده متن: سید محمد حسین طالبیان / ضبط نریشن: علی ساعتی / راوی قصه: کربلایی حاج آقا مجتبی ناگهانی / دستیاران کارگردان: مجید کاظمی، منصوره امامی / منشی صحنه: رستا ناگهانی / گریم: میلاد صلاحی / دستیارگریم: حسام قمری / گروه تولید: محمد ناگهانی، علی نظامی