آمادگی فرهنگسراهای مشهد برای راه اندازی سینما

سرپرست اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد با توافقات به عمل آمده با سازمان سینمایی کشور در صدد مشارکت در افزایش سرانه صندلی سینما است، از این رو اعلام آمادگی کرده تا پنج فرهنگسرای خود را به منظور تبدیل به سالن سینما به چرخه اکران اضافه نماید.

به گزارش سینما خراسان، سوسن محمدزاده در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به استقرار اکثر سالنهای فرهنگسراها در حاشیه شهرو مناطق کم برخوردار، تبدیل آنها به سینما از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال حاضر این سالن ها در مرحله دریافت موافقت اصولی از کمیسیون ماده ۸ استان هستند تا اجرای طرح تبدیل و بازسازی را آغاز شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون دو سالن از سالنهای مزبور موافقت اصولی را گرفته و سه سالن دیگر تا پایان مهر ماه این مرحله را طی خواهند نمود.

سرپرست اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره جشن روز ملی سینما گفت: طبق تصمیم سازمان سینمایی، جشن سینمای ایران با مشارکت همه استانها از ۶ تا ۱۲ مهرماه و بعد از ایام محرم و صفر برگزار می شود.

محمدزاده افزود: هر یک از استانها می توانند در فاصله بین ۶ تا ۱۲ مهرماه یک روز را انتخاب کرده و نسبت به برگزاری جشن سینما در آن روز اقدام کنند که جشن نهایی سینمای ایران در ۱۶ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز به مناسبت ۲۱ شهریور ماه و روز ملی سینمای ایران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بازدیدهایی از سینماهای مشهد و ویلاژتوریست در طرقبه برای عرض تبریک و خدا قوت خواهد داشت.