«ابلق» و «شب طلایی» از چهارشنبه به سینماها می‌آیند

فیلم‌های «ابلق» و «شب طلایی» به گردونه نمایش اضافه می‌شوند تا رقابتی جدی میان نمایش‌های غم انگیز (درام‌) اجتماعی شکل بگیرد.

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، فیلم های ابلق و شب طلایی، از چهارشنبه ۲۶ مردادماه به روی پرده می‌روند تا تعداد فیلم‌های در حال اکران سینماها به ۱۵ فیلم برسد.

نکته تامل‌آور فیلم‌های اکران آن‌که، با نمایش ۲ فیلم اجتماعی از چهارشنبه این هفته، تعداد آثار این گونه (ژانر) به ۹ فیلم می‌رسد. این در حالی است که فقط سه فیلم طنز (کمدی) به روی پرده هستند و این ترکیب به معنای سرشکن شدن فروش آثار اجتماعی بر روی پرده است.

درحالی‌که رقابت آثار اجتماعی با ۲ فیلم تی‌تی و دوزیست، به اوج خود رسیده است، حالا نمایش ابلق سبب سرشکن شدن فروش این ۲ فیلم و چهارقطبی شدن فروش آثار اجتماعی در حضور علف‌زار خواهد شد.

ابلق، پنجمین فیلم نرگس آبیار است که در سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و در همان سال توانست، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند.

علاوه بر این سیمرغ مهم، فیلم در سه بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن (گلاره عباسی)، چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه بصری، موفق به افتخارآفرینی در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

ابلق، داستان زن جوانی است که در حاشیه شهر زندگی می‌کند و درگیر اتفاقی می‌شود.

در این فیلم، الناز شاکردوست، بهرام رادان، هوتن شکیبا، گیتی معینی، شادی کرم‌رودی، مهران احمدی و گلاره عباسی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ابلق، سومین بازی مشترک الناز شاکردوست و هوتن شکیبا پس از فیلم‌های شبی که ماه کامل شد و تی‌تی است.

محمدحسین قاسمی در شرایطی حاضر به نمایش فیلم خود در این برهه زمانی شده است که سگ‌بند به تهیه‌کنندگی او موفق شد در اکران نوروزی امسال، با ۴۱ میلیارد تومان فروش، دومین فیلم پرفروش امسال لقب بگیرد.

 

شب طلایی، نخستین ساخته بلند سینمایی یوسف حاتمی‌کیا است. فیلمی که ابراهیم حاتمی‌کیا را در مقام تهیه‌کننده به خود می‌بیند اما اثر، تفاوت‌های بسیاری با شاخص‌های سینمایی این کارگردان سرشناس دارد.

این فیلم، داستان یک هم‌نشینی شبانه خانوادگی است که طی آن اتفاق‌های عجیبی رخ می‌دهد.

در این فیلم، حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق و سینا رازانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نخستین رونمایی از این فیلم، در جشنواره فجر سال گذشته بود که با دریافت واکنش‌های متفاوت، افتخارآفرینی چندانی را رقم نزد.

ایرنا امیدوار است شورای صنفی نمایش، ترکیب اکران را با همین ۱۵ فیلم نگه‌ داشته و تا چند هفته، از نمایش فیلم جدید خودداری کند تا فیلم‌سوزی، وارد مصادیق جدی‌تری نشود. البته که اولویت اکران با فیلم‌های کمدی است تا علاوه بر چرخش اقتصاد سینما، توازن حرفه‌ای‌تری میان آثار کمدی و درام‌های اجتماعی روی پرده شکل بگیرد.

 

نهال