اجرای دوره ای تئاترهای جشنواره نمایش های آیینی در طول سال

کارگردان نمایش «شبیه بی شبهه» ضمن تاکید بر اجرای دوره ای اجراهای جشنواره نمایش های آیینی گفت: بخش های جشنواره در شهر خاستگاه خود اجرا شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، اصغر گروسی، با بیان اینکه نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با رویکرد اجرای برخی نمایش ها در کاشان کار خود […]


کارگردان نمایش «شبیه بی شبهه» ضمن تاکید بر اجرای دوره ای اجراهای جشنواره نمایش های آیینی گفت: بخش های جشنواره در شهر خاستگاه خود اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، اصغر گروسی، با بیان اینکه نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با رویکرد اجرای برخی نمایش ها در کاشان کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: اجرای ما جزء برگزیدگان بخش صحنه ای است اما اعلام شد که ما باید در فضایی باز اجرا کنیم و بر همین اساس مجبور شدیم تا بازیگران را در زمان باقیمانده برای شرایط جدید مهیا کنیم و خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم هنر دوست کاشان مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه برگزاری متناوب و منظم جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در نوع خود نقطه قوت محسوب می شود، افزود: هر سال سعی شده است در ادوار مختلف گونه های جدید اجراها که کمتر به آن پرداخته و یا به دست فراموشی سپرده شده است، به جشنواره وارد شود و بر همین اساس در هر دوره همایش ها با غنای بیشتری برپا می شود و این موضوع نعمتی است که باید مغتنم شمرد.

میزبانی کاشان حلاوت اجراها را دوچندان کرد

کارگردان نمایش «شبیه بی شبهه» با بیان اینکه نکته جالب نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ورود کاشان به عرصه این نمایش ها است، ابراز داشت: کاشان با وجود قدمتی کهن در نمایش های آیینی و سنتی شیرینی و حلاوت این نمایش ها را در منطقه دوچندان می کرد اما پس از اجرا تماشاگران انتظار داشتند تا یک دوره اجرا داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به کمبود جا برای تماشگران گفت: از آنجا که تنها اجرای نمایش ها اهمیت دارد و به صورت فستیوال برگزار نمی شود، بهتر بود تا نمایش ها به صورت دوره ای برگزار شود چراکه اجرای برخی جشنواره های بین المللی مشابه تا سه ماه به طول می انجامد.

تعیین جوایزی برای برخی از حوزه های جشنواره

گروسی با بیان اینکه حداقل در نمایش های صحنه ای داوری و جایزه ای تعیین شود، افزود: لازم نیست در تمامی حوزه ها جوایزی در نظر گرفته شود بلکه در برخی حوزه ها همچون بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهتربن کارگردان جوایزی تعیین شود تا حداقل افرادی که شانه به شانه یکدیگر به رقابت پردازند سره را از ناسره تشخیص دهند و تنها چالش جشنواره نیز این موضوع است.

وی ضمن ارائه به اجرای بخش به بخش جشنواره در نقاط مختلف کشور گفت: می توان در ادوار آتی هر بخشی را در شهر خاستگاه آن اجرا کرد به نحوی که تعذیه را به خوانسار، نمایش های خیمه شب بازی را به آذربایجان شرقی و غیره محول کنند تا علاوه بر اینکه کل کشور درگیر این جشنواره شود، مردم و جوانان ما نیز با آن نزدیکی بیشتری پیدا کرده و رنگ و بویی بهتری به خود بگیرد.