ارکستر مجلسی ایران در وحدت می نوازند/ شنیدن نوای قشقایی با «حاوا»

بیش از ۱۲ گروه موسیقی در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در حالی روی صحنه می روند که یک نشست تخصصی نیز در بخش پژوهش برگزار می شود. به گزارش سینما خراسان، در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بیش از ۱۲ گروه در گونه های […]


بیش از ۱۲ گروه موسیقی در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در حالی روی صحنه می روند که یک نشست تخصصی نیز در بخش پژوهش برگزار می شود.

به گزارش سینما خراسان، در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بیش از ۱۲ گروه در گونه های مختلف موسیقایی از علاقه مندان موسیقی میزبانی می کنند. این در حالی است که سه فیلم مستند با موضوع موسیقی در خانه سینما و یک نشست تخصصی در طبقه سوم تالار وحدت برگزار می شود.

در بخش نشست های پژوهشی این دوره از جشنواره که با عنوان «گفتمان چهل سالگی موسیقی فجر» با مشارکت شبکه رادیویی گفتگو به مدیریت رضا مهدوی هر شب ساعت ۲۰ در طبقه سوم تالار وحدت برگزار می شود، رضا صمیم و آروین صداقت کیش موضوع «بررسی وضعیت موسیقی ایرانی در مواجهه با چالش های جهانی شدن و پیامدهای آن » را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند.

طبق اعلام جدول ارائه شده از سوی ستاد برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر امروز یکشنبه ۲۸ بهمن چند گروه در گونه های مختلف موسیقایی روی صحنه می روند که اسامی آنها به این ترتیب اعلام شده است.

تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰: ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی/ ساعت ۲۱:۳۰: تک نوازی پیانو ماری دوالا از ایرلند

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰: گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو/ ساعت ۲۱:۳۰: گروه کُر اردیبهشت به رهبری حمید عسکری

تالار ایوان شمس: ساعت ۱۹: گروه «روشنا» به سرپرستی حسین اینانلو و خوانندگی مظفر شفیعی

فرهنگسرای نیاوران: ساعت ۱۸:۳۰: هنرستان موسیقی دختران در شاخه سنتی و کلاسیک/ ساعت ۲۱:۳۰: گروه سنتی و کلاسیک دانشگاه تهران

برج آزادی : ساعت ۱۹: گروه «ماتاک» به سرپرستی مهبد نبوی/ گروه وحید اسداللهی

تالار سوره حوزه هنری: ساعت ۱۹: گروه «حاوا» به سرپرستی پروین بهمنی/ گروه «نجوای کتول گلستان» به سرپرستی محمدرضا برزگر

برج میلاد: ساعت‌ ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ : «ماکان بند»

سالن سیف‌الله داد خانه سینما: ساعت ۱۶:۳۰: «یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار» به کارگردانی مهران پورمندان/ «دو کمانچه» به کارگردانی بهمن کیارستمی/ ساعت ۲۱:۳۰: «قطار مسیر شصت» به کارگردانی کتایون جهانگیری

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پایان روز دوشنبه ۲۹ بهمن به دبیری شاهین فرهت میزبان دوستداران موسیقی است.