از جا به جایی یک برنامه تا کنسرت استاد رافائل در تالار رودکی

ارکستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد و رافائل میناسکانیان نوازنده پیانو در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در تالار رودکی تهران پرداختند. به گزارش سینما خراسان، در حالی که طبق برنامه ارائه شده به رسانه ها قرار بود گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلادعمرانلو […]

ارکستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد و رافائل میناسکانیان نوازنده پیانو در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در تالار رودکی تهران پرداختند.

به گزارش سینما خراسان، در حالی که طبق برنامه ارائه شده به رسانه ها قرار بود گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلادعمرانلو روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در چهارمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان در تالار رودکی تهران باشد اما این ارکستر دانشگاه هنر به سرپرستی علی باستانی نژاد بود که اجرای نوبت اول کنسرت های تالار رودکی را تشکیل می داد.

البته جابه جایی برنامه ارکستر دانشگاه هنر با کنسرت گروه آوازی تهران پیش از این به سامانه های فروش اینترنتی بلیت جشنواره اطلاع رسانی شده بود، اما چون رسانه ها در جریان این جا به جایی قرار نگرفته بودند، این گمان وجود داشت که طبق برنامه قبلی کنسرت گروه کر آوازی تهران اجرای خود را به مخاطبان ارائه دهد، اما طبق آخرین اعلام جدول این ارکستر دانشگاه هنر بود که در کنسرت شب گذشته میزبان علاقه مندان بود.

در بخش اول کنسرت که به اجرای آنسامبل موسیقی کلاسیک دانشکده موسیقی دانشگاه هنر «فرناد» اختصاص داشت به اجرای قطعاتی از موتزارت، محمد سعید شریفیان، هایدن و تعدادی دیگر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک پرداخت. در این اجرا علی باستانی نژاد سرپرست گروه فلوت، پرستو شیرانی، حمید رضایت نوازندگان فلوت، غزل صادق الوعد نوازنده ویولن، کیوان دباغی نوازنده ویولا، المیرا نعمت زاده و سپیده سجادی نوازندگان ویولن سل ، کرامت منصوری، کیمیا فخاری نیا و آیناردرگاهی نوازندگان پیانو گروه اجرایی را تشکیل می دادند. این در حالی است که در بخش دوم کنسرن میز بهزاد جعفریان نوازنده ویولن و پدرام غفاری نوازنده پیانو به اجرای یک دوئت پرداختند.

گروه سازهای ایرانی دانشگاه هنر به رهبری محمدرضا فیاض نیز پس از اجرای آنسامبل موسیقی کلاسیک این دانشگاه با مدیریت هنری احسان ذبیحی فر قطعاتی از احمد پژمان آهنگساز صاحب نام موسیقی کشورمان را برای مخاطبان اجرا کردند که از آن جمله می توان به «عیاران»، «سیاناو»، «اَرنگان»، «شونان»، «دلگان» ، «زرمیتان» اشاره کرد. این قطعات به ترتیب نام روستاهایی در استان های کردستان، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری است که هر قطعه دربرگیرنده تم هایی از موسیقی هر استان بود.

تک نوازی پیانو مرد جنتلمن نوازندگی پیانو و موسیقی کلاسیک

اجرای دوم چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به تک نوازی پیانو استاد رافائل میناسکانیان اختصاص داشت که وی در این کنسرت آثاری از یوهان سباستین باخ و شوپن را برای مخاطبان اجرا کرد.

این هنرمند صاحب سبک و بی حاشیه موسیقی کشورمان که همچون همیشه با ظاهری آراسته روی صحنه حاضر شد پس از اجرای برنامه خود از متین لادانی شاگردش خواست تا قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کند.

وی پس از اجرای لادانی خطاب به تماشاگران گفت: استاد خوب همان است که شاگردی بهتر از خودش را تعلیم بدهد و من امشب بسیار خوشحالم که متین لادانی برنامه بسیار ارزشمندی را به شما عزیزان ارائه داد.