استقبال فیلم‌سازان «موج» را به تعویق انداخت

ابراهیم حصاری دبیر جشنواره فیلم کوتاه «موج» عنوان کرد که دلیل به تعویق افتادن برگزاری این جشنواره تعداد بالای آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد بوده است. ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه «موج» کیش در گفتگو با سینما خراسان درباره تغییر زمان برگزاری این رویداد عنوان کرد: ابتدا قرار بود جشنواره «موج» اسفندماه […]


ابراهیم حصاری دبیر جشنواره فیلم کوتاه «موج» عنوان کرد که دلیل به تعویق افتادن برگزاری این جشنواره تعداد بالای آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد بوده است.

ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه «موج» کیش در گفتگو با سینما خراسان درباره تغییر زمان برگزاری این رویداد عنوان کرد: ابتدا قرار بود جشنواره «موج» اسفندماه امسال برگزار شود ولی زمان برگزاری آن به تعویق افتاد چراکه آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد بیش از تصور ما بود و از سوی دیگر داوران این جشنواره برای تماشا و ارزیابی آثار نیاز به زمان بیشتری داشتند.

دبیر جشنواره «موج» اظهار کرد: با توجه به تجربه برگزاری دوره‌های قبل جشنواره و با تصور این که محدودیت موضوع در کاهش استقبال تاثیرگذار است، ارسال ۱۵۰۰ اثر به این رویداد در ۲ بخش فیلمنامه و فیلم کوتاه، بسیار غیرمنتظره بود و به همین دلیل ترجیح دادیم جشنواره را با تمرکز بیشتر و در زمان بهتری برگزار کنیم. به این ترتیب جشنواره «موج» حدودا در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود که البته زمان دقیق آن در حال بررسی است. چراکه در آن بازه زمانی رویدادهای موازی کمتری در جزیره کیش برگزار شده و در شرایط مناسبی پذیرای هنرمندان خواهیم بود.

حصاری با بیان این مطلب که با تعویق زمان برگزاری جشنواره «موج» مسلما داوران می‌توانند تمرکز بیشتری برای حصول به کیفیت بهتر داوری داشته باشند، توضیح داد: امسال ۷۲۰ اثر در بخش فیلمنامه و ۷۸۰ اثر در بخش فیلم کوتاه با ۲ موضوع دریا و سفر و گردشگری به دست ما رسیده است که داوران مشغول بررسی این آثار هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره «موج» ایجاد بستر مناسب برای فعالیت فیلمسازان جزیره کیش است، گفت: ما امسال برای اولین بار بخش چشم انداز فیلمسازان کیش را داریم که با استقبال خوبی مواجه شده، به طوری که ۲۳ اثر تولیدی توسط فیلمسازان کیش به دست ما رسیده که یک اتفاق بی‌سابقه است. این در حالی است که در سال اول تنها ۳ یا ۴ اثر از فیلمساز این جزیره در بخش اصلی شرکت داشت که این تعداد به ۲۳ اثر ارتقا پیدا کرده است. همچنین در راستای به‌روز رسانی دانش علاقمندان این رشته، کارگاه‌های فیلمسازی را نیز در خلال این جشنواره برگزار خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا مشکلات مالی هم در به تعویق افتادن زمان برگزاری جشنواره موثر بود یا نه؟ اظهار کرد: دغدغه من به‌عنوان دبیر این جشنواره این بود که «موج» کیفیت بالاتری نسبت به دوره‌های قبل از منظر داوری و نحوه برگزاری داشته باشد بنابراین وقتی درباره کیفیت برگزاری صحبت می‌کنم شامل موضوعات بسیاری است که یکی از آنها تراکم برنامه‌های اجرایی سازمان منطقه آزاد در بهمن و اسفند سال جاری است که امیدوارم در اردیبهشت سال ۹۸ تمامی این موارد مرتفع شود.

دبیر این رویداد در پایان توضیح داد: برگزاری هر چه بهتر جشنواره و رعایت حداکثر استاندارها هدف ماست و البته قول‌هایی برای برگزاری بهتر جشنواره نیز از سوی مدیر عامل جدید منطقه آقای مظفری داده شده است.