استقبال کم نظیر مردم مشهد از فیلم “قاسم” در یک شب

سینماداران مشهدی می گویند: همزمان با سالروز شهادت سپهبد "قاسم سلیمانی" و اکران سراسری فیلم مستند "قاسم" استقبال کم نظیری از این فیلم در سینماهای این شهر شده و تقریبا مردم همه بلیتهای مربوطه به آن را در کمتر از چند دقیقه در اختیار گرفتند.

به گزارش دوشنبه شب سینما خراسان، سازمان سینمایی کشور پیش از این اعلام کرده بود که با نمایش گسترده مستند “قاسم” همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، ۱۱۰ سینمای کشور و جامعه سینماداران ایران به این شهید گرانقدر ادای احترام می کنند.

به همین منظور سینماهای هویزه، اطلس، آفریقا، سیمرغ و ویلاژتوریست در مشهد از ساعت ۱۶ امروز در سانس های مختلف پذیرای علاقه مندان به فیلم مستند “قاسم” بودند و رویداد کم نظیری را رقم زدند.

مدیر سینماهای هویزه و آفریقا مشهد در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان با اظهار شگفتی از استقبال کم نظیر مردم از این فیلم مستند گفت: با اینکه فیلم “قاسم” در یک سانس محدود ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و در فقط دو سالن از سینماهای هویزه و آفریقا به اکران درآمد، اما همه صندلی ها پر شد.

احمدرضا بهبهانی اضافه کرد: تقریبا ۲۰۰ بلیت سینما هویزه و ۴۰۰ بلیت سینما آفریقا برای تماشای فیلم مستند “قاسم” به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت که آمار بالایی است و نشان از استقبال مردم از این فیلم با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

مدیر سینما ویلاژتوریست نیز در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان خبر از اختصاص ۶۰۰ بلیت رایگان برای فیلم “قاسم” در این سینما داد و گفت: چهار سالن از این سینما به اکران فیلم “قاسم” اختصاص یافت و در همان دقایق نخست باز شدن سامانه بلیت، علاقه مندان همه بلیتها را در اختیار گرفتند و بسیاری از مشتاقان جامانده را در حسرت تماشای این فیلم گذاشتند.

مهدی تجویدی افزود: فیلم “قاسم” در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۱۸:۳۰ سینما ویلاژتوریست اکران و صندلی های سالن در هر دو سانس پر شد، به طور قطع اگر سانس دیگری هم برای اکران این فیلم در نظر می گرفتیم، صندلی های سالن در کمترین زمان ممکن پر شده بود.

جواد رحیمی، مدیر داخلی سینما اطلس نیز به خبرنگار سینما خراسان گفت: استقبال از فیلم “قاسم” در این سینما بسیار قابل توجه و درخواستها برای افزایش سانس اکران این فیلم زیاد بود، با این حال یک سالن با ظرفیت ۱۲۰ نفر و یک سانس در ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به اکران این فیلم اختصاص یافت که استقبال شایانی توسط تماشاگران از آن شد.

رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگار سینما خراسان در این باره گفت: پنج سینما در مشهد و برخی دیگر از سینماهای شهرستانهای استان همزمان با سراسر کشور به اکران فیلم مستند “قاسم” همزمان با دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافت و همه بلیت ها به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

سید حجت طباطبایی افزود: مستند “قاسم” به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، کارگردانی “مهدی فارسی” و نویسندگی محمدرضا ابوالحسنی، محصول مرکز مستند حقیقت است که با همکاری حوزه هنری در سینماهای کشور اکران شده است و نگاهی متفاوت به زندگی سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی با رویکرد ملی و بین المللی دارد.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر مردم خراسان رضوی از اکران فیلم “قاسم” در سینماهای استان افزود: به طور قطع این استقبال نشان دهنده علاقه مردم به سردار دلها و همچنین مقدمه ای برای حضور پرشور آنان در سالنهای سینما برای تماشای فیلمهای جشنواره فجر خواهد بود.

روشنا