اشک سینماداران آمریکا درآمد

  سینما خراسان :یش از یک سال از مرخصی بدون حقوق کارکنان سالن های سینمایی «آرک لایت هالیوود» می گذردو این روزها مشتاقانه منتظر بازگشت به کار بودند که دوباره تعطیلی سالن ها تمدید شد. به گزارش ورایتی، آمریکا دارای بیشترین سالن سینما در جهان است و در یک سال گذشته بحران کرونا تمام سالن های اکران […]

 

سینما خراسان :یش از یک سال از مرخصی بدون حقوق کارکنان سالن های سینمایی «آرک لایت هالیوود» می گذردو این روزها مشتاقانه منتظر بازگشت به کار بودند که دوباره تعطیلی سالن ها تمدید شد.

به گزارش ورایتی، آمریکا دارای بیشترین سالن سینما در جهان است و در یک سال گذشته بحران کرونا تمام سالن های اکران فیلم این کشور را با تعطیلی های طولانی مدت مواجه کرده است. به دنبال آن، هزاران نفر شغل و درآمد خود را از دست داده اند و این بخشی از بحران مالی آمریکا در دوره همه گیری ویروس کرونا محسوب می شود.حالا بیش از یک سال از مرخصی بدون حقوق کارکنان سالن های سینمایی «آرک لایت هالیوود» می گذرد و این روزها مشتاقانه منتظر بازگشت به کار بودند که دوباره تعطیلی سالن ها تمدید شد. و بنابر اعلام این شرکت های سینماهای زنجیره ای، شاید این تعطیلی برای همیشه باشد.

یکی از کارکنان این مجموعه سینماهای زنجیره ای آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: این خبر بسیار ناراحت کننده است. ما الان منتظر شنیدن جزئیات بیشتر هستیم. بقیه نیز همینطورند.مسئولین سالن های سینمایی «Pacific Theatres» نیز اعلام کردند که تمام سینماهای «ArcLight» و «Pacific» خود را به طور دائمی تعطیل می کنند، که شامل ده سالن در جنوب کالیفرنیا و همچنین تعداد سینما در بوستون، شیکاگو و نزدیک واشنگتن دی سی می شوند.

اعلام این خبر باعث شد دوستداران فیلم و سینما نیز با حضور در فیس بوک و توییتر خاطرات رفتن به سینماهای «ArcLight» یا «Pacific» را به اشتراک بگذارند و اغلب با توییتر کردن تصاویر برای به یاد آوردن این مناسبت ها، باعث ناراحتی عمومی آمریکایی ها در رسانه های اجتماعی می شدند.روز سه شنبه، یک طرفدار حتی یک دسته گل را جلوی محل «ArcLight’s Hollywood» به یادگار گذاشت که گویا پایان دوره این سینماها را تصدیق می کند.

این اقدام همچنین باعث تعجب مدیران استودیوها و رقبای این شرکت های سینمایی شد و سوالات بی پاسخ متعددی را بی پاسخ گذاشت. برخی از آنها تعجب کردند که چرا «ArcLight» و «Pacific» نیز در این شرایط همچون شرکت های «استودیو مووی گریل» و «آلامو درفت هاوس» طبق بند ۱۱ قانون آمریکا رسما اعلام ورشکستگی نمی کنند تا بتوانند بدهی هایشان را کنترل و مدیریت کنند.

شرکت سینماهای زنجیره ای «ArcLight Hollywood» از ارزش بالایی برخوردار هستند و چنانچه واقعا تمایل به فروش برند خود کنند، سرمایه گذاران فراوانی خواهان خریداری آنها هستند و این یکی دیگر از سوالات بی جواب تعطیلی دائمی این شرکت به جای راهکارهای بالا محسوب می شود.

البته کارشناسان گمانه زنی کرده اند که احتمالا «کریستوفر فورمن» رئیس «دکاریون» کمپانی مادر این سینماهای زنجیره ای می خواهد به فعالیت این سالن های سینما ادامه بدهد. بنابر این سناریو او می خواهد سرمایه گذاران دیگری به خدمت بگیرد یا موقعیت خود را تغییر دهد تا موقعیت موسساتی و هالیوود محوری این شرکت را بهتر از حال حاضر پیش ببرد. این سینماها در حال حاضر علاوه بر اکران، محل برگزاری اکران های ویژه و میزبانی از فیلمسازان شهیر هالیوودی و اکران های جوایز اسکار است و همچنان یک کسب و کار مناسب محسوب می شود.البته تا کنون این کمپانی رسما توضیحی در این خصوص نداده است و کارکنان آن در اوضاع روحی مالی وخیمی به سر می برند.