اعزام گروه‌های تئاتری به مناطق سیل‌زده برای روحیه دادن به مردم

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که این اداره‌کل قصد دارد به منظور روحیه دادن به مردم آسیب‌دیده به ویژه کودکان، گروه‌های تئاتر سیار و میدانی را به مناطق سیل‌زده اعزام کند. شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات مدنظر این اداره‌کل به منظور حمایت از مردم آسیب‌دیده مناطق […]


شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که این اداره‌کل قصد دارد به منظور روحیه دادن به مردم آسیب‌دیده به ویژه کودکان، گروه‌های تئاتر سیار و میدانی را به مناطق سیل‌زده اعزام کند.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات مدنظر این اداره‌کل به منظور حمایت از مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده در استان‌های مختلف کشور، به سینما خراسان گفت: در شرایطی این چنینی توجه به روحیه جمعی آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده به ویژه کودکان دارای اهمیت بالایی است، از این رو قصد داریم تعدادی گروه‌های تئاتری را به مناطق سیل‌زده اعزام کنیم.

وی تأکید کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تعدادی از گروه‌های تئاتر سیار و میدانی را به منظور روحیه دادن به مردم آسیب دیده، به استان‌های مختلف سیل‌زده اعزام کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: با مشخص شدن وضعیت اسکان و استقرار گروه‌های تئاتر سیار و میدانی در شهرها و مناطق مدنظر، اعزام این گروه‌ها آغاز می‌شود.

کرمی در پایان سخنان خود گفت: جزییات بیشتر برنامه مدنظر اعزام گروه‌های تئاتری به استان‌های سیل‌زده از سوی دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام می‌شود.

دستور ویژه وزیر ارشاد

شب گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی وقوع سیل در مناطق مختلف کشورمان، به تمامی حوزه‌های ستادی و استانی این وزارتخانه دستور تولید آثار و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در این مناطق صادر کرد.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دستور ویژه سیدعباس صالحی آمده است: «تمامی حوزه‌های ستادی و استانی بعد از انجام وظایف اضطراری ارگان‌ها و نهادهای امداد رسان و تثبیت شرایط به عنوان معین فرهنگی هنری مناطق سیل زده، نسبت به تولید و اجرای برنامه‌های شاد، اثرگذار و مردمی فرهنگی و هنری این مناطق اقدام کنند. بدیهی است این دستورالعمل الزام آور یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی واحدهای ستاد و صف در سال ٩٨ است.»