افتتاح فرهنگسرای انقلاب در حرم امام(ره)/پنج اجرای ویژه تئاتر

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام دهه فجر از سوی رئیس این سازمان تشریح شد. به گزارش سینما خراسان، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح روز سه‌شنبه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سازمان مطبوع خود همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. وی با اشاره به […]


برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام دهه فجر از سوی رئیس این سازمان تشریح شد.

به گزارش سینما خراسان، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح روز سه‌شنبه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سازمان مطبوع خود همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که نخستین آن رسیدن انقلاب اسلامی به قله ۴۰ سالگی است و مناسبت دوم نیز تقارن ایام دهه فجر انقلاب با شهادت حضرت فاطمه(س) است. در کنار آن پیروزی‌های عظیم جبهه مقاومت را نیز باید در نظر بگیریم که در این زمینه متاسفانه آن‌طور که باید و شاید دستگاه‌های تبلیغاتی کشور به تبلیغ آن نپرداخته‌اند و آن را مورد توجه قرار ندادند.

اوحدی در ادامه به تشکیل ستادی با هدف سیاستگذاری، تعریف رویکردها و مخاطبان، تصویب نشان و هشتگ ویژه ایران ما انقلاب ما و نیز تدوین برنامه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت از دل این ستات پنج کارگروه با عناوین محتوا، نوجوان، کودک انقلابی و فصل رویش بیرون آمد که ۲۱ جلسه در قالب ۱۲۰۰ نفرساعت برای آن برگزار شد و برنامه‌هایش را در ۹ سرفصل تدوین کرد که شامل آفرینش‌های هنری، آفرینش‌های ادبی، قرآن و معنویت، جشنواره‌ها و تجلیل‌ها، فصل رویش، فضای مجازی، مراسمات ویژه و ایستگاه انقلاب و نیز تورگردشگری انقلاب اسلامی شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به موضوع اجرای پنج نمایش میدانی تئاتر به مناسبت ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم که اجرای آن از ۶ بهمن شروع شده است و هر روز در ابتدای بلوار کشاورز در میدان ولی‌عصر اجرا می‌شود. نمایش نامیرا نیز با موضوع انقلاب اسلامی و مقاومت به کارگردان امیرحسین شریفی از ۱۲ بهمن به مدت ۱۰ شب در ضلع شمالی پارک دانشجو و با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اجرا می‌شود. نمایش خزان ارغوان نیز با هنرمندی ۱۷ هنرمند از ۱۳ بهمن ماه در منطقه شهرک غرب و بلوار دادمان برگزار می‌شود و نمایش صورت‌های تاریک نیز از ۱۲ بهمن به مدت ۱۰ شب در پردیس تئاتر خاوران اجرا می‌شود.

اوحدی ادامه داد: در حوزه هنرهای تجسمی نمایشگاهی با عنوان پلاک ۴۰ در فرهنگسرای نیاوران با موضوع تاریخ هنرهای تجسمی ایران برگزار می‌شود و نمایشگاهی از منتخب آثار گالری‌های تهران با عنوان سیری در ۴۰ سال هنر تجسمی در ایران نیز در باغ موزه قصر برپا شده و در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز نمایشگاه نگاهی به آثار منتشر شده در زمینه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های موجود برای مخاطبان نوجوان و مودک نیز گفت: با هماهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش باشگاه نوجوان پلاس در ۴۰۰ مدرسه تهران به اجرای برنامه می‌پردازد و طی آن با همکاری شبکه مستند و امید، مستندهایی برای دانش‌آمزوان پخش و درباره شبهات و ابهامات پیرامون انقلاب توسط چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی توضیحاتی داده می‌شود. برنامه مدیره انقلاب نیز با محوریت مرور وضعیت ایران پس از انقلاب و ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب و نیز برنامه در امتداد بیداری با موضوع روایتگری کتابهای ویژه نوجوان و با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گفته اوحدی از دل ۱۵۰ هزار دانش آموزی که ذر این برنامه حضور خواهند داشت ۲۵۰ منتخب در تور گردشگری انقلاب اسلامی در تهران شرکت خواهند کرد.

اوحدی همچنین از اجرای ۷۰ اجرای سرود و شعر برای مهدهای کودک تهران خبر داد و گفت: ۵ برنامه با محوریت شعر و سیری در ادبیات انقلاب در فرهنگسراهای تهران برپا خواهد بود و ۴ اتوبوس کتابخانه سیار نیز در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در مدارس تهران حضور خواهند یافت

وی همچنین از انتشار دو آلبوم موسیقایی با عنوان ایران اثر سالار عقیلی و انقلاب اثر وحید تاج با موسیقی کیوان ساکت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برپایی جشنواره اقوام ایرانی در بوستان فدک، برپایی همایش چله‌نگاران بانوی آفتاب، برپایی همایش دختران انقلابی و فصل رویش با هدف تجلیل از چهره‌های جوان انقلاب اسلامی و نیز اجرای ۴۰۰ برنامه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های سازمان در ایام دهه فجر خواهد بود

اوحدی در ادامه از افتتاح فرهنگسرایی تازه تاسیس در جوار حرم مظهر امام خمینی خبر داد و گفت: این فرهنگسرا که روز ۱۲ بهمن افتتاح می‌شود نام انقلاب را بر خود خواهد داشت و فرهنگسرای فعلی انقلاب اسلامی به زودی تغییر نام خواهد داد.