امروز در «فجر ۴۱» چه می‌بینیم؟

اول فوتبال بعد جنگ

فیلم‌های «کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای درباره رویای بازی فوتبال کودکی سرطانی است که در سانس اول و «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت رواتی از تلاش مهندسان پالایشگاه نفت در زمان جنگ تحمیلی است که در سانس دوم پردیس سینمایی ملت نمایش داده می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ما همزمان با هفتمین روز از چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر ۲ فیلم سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود که در ۲ ژانر مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

رؤیای فوتبال کودک سرطانی

محمد حمزه‌ای کارگردان جوان سینمای ایران که اولین تجربه خود را در سینما با «آذر» پشت سر گذاشته بود، امسال قرار است دومین اثر سینمایی خود با نام «کاپیتان» را به تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی در سینمای رسانه حضور پیدا می‌کند، این کارگردان پیش از این فیلم سینمایی «آذر» را جلوی دوربین برده بود. قهرمان جدیدترین فیلم محمد حمزه‌ای این بار یک کودک است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: در بخش کودکان بیمارستان اطفال، پسر بچه‌ای به نام عیسی که رؤیای فوتبالیست شدن دارند، قصد دارند قبل از آخرین عمل سنگین، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رؤیای خود دست یابند.

در این فیلم بازیگرانی چون پژمان بازغی، پانته‌آ پناهی‌ها بازی کرده‌اند که این فیلم قرار است ساعت ۱۶ نمایش داده شود.

تلاش مهندسان پالایشگاه نفت در زمان جنگ تحمیلی

دومین فیلم از هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر، قرار است فیلم سینمایی «گُل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت ساعت ۱۹ روی پرده سینما برود، تهیه کنندگی این فیلم برعهده سعید سعدی است.

در این فیلم سینمایی که پیش از این با نام «پالایشگاه» شناخته شده بود، بازیگرانی چون بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

 

نهال