انتشار ۲ پیام به جشنواره تئاتر «شهروند خارگ»

عبدالحمید صفایی شهردار جزیره خارگ و یوسف وطن‌دوست دبیر جشنواره تئاتر «شهروند خارگ» در پیام‌هایی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم دانستند. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره، عبدالحمید صفایی شهردار جزیره خارگ و یوسف وطن دوست دبیر جشنواره تئاتر شهروند خارگ با نوشتن پیامی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم […]


عبدالحمید صفایی شهردار جزیره خارگ و یوسف وطن‌دوست دبیر جشنواره تئاتر «شهروند خارگ» در پیام‌هایی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم دانستند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره، عبدالحمید صفایی شهردار جزیره خارگ و یوسف وطن دوست دبیر جشنواره تئاتر شهروند خارگ با نوشتن پیامی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای معرفی هنرمندان تئاتر خارگ و پیوندی میان مفاهیم شهر و شهروندی با هنر تئاتر در خلیج فارس دانستند.

متن پیام عبدالحمید صفایی شهردار جزیره خارگ به مناسبت برگزاری دومین جشنواره تئاتر شهروند خارگ به این شرح است:

«سپاس خدایی را که عمر و عزت داد تا زندگی و فرهنگ غنی جزیره را از شهر و خانه ها به میدان نمایش بیاوریم. جزیره خارگ از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن بوده و مرور تاریخ بیان می دارد که هنر نمایش نیز همواره از مرتبه والایی در این جزیره برخوردار بوده است. از همین رو شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ همواره این مهم را بر خود تکلیف می داند تا به شکل شایسته ای جایگاه هنر را در «درِّ درخشان خلیج فارس؛ خارگ» ارج نهد. هنر نمایش به معنای واقعی و در عمل، روح تعامل و همکاری را جان می بخشد و بیان می کند که به ثمر نشستن یک نمایش زیبا ماحصل تلاش افراد زیادی است که با یکدیگر تعامل و همکاری دارند. این درس بزرگی است که می توان از هنر گرفت، در یک شهر نیز چنانچه همه افراد از حقوق و تکالیف شهروندی خود آگاه باشند، می توانند در کنار همدیگر برای تعالی شهر خود بکوشند. اکنون نیز که در نخستین گام برپایی جشنواره تئاتر خیابانی خارگ قرار داریم رسالت مهمی بر دوش ماست تا میان هویت شهر، شهروندان و هنر نمایش، پیوندی مستحکم‌تر برقرار نماییم.»

در متن پیام یوسف وطن دوست دبیر جشنواره تئاتر شهروند خارگ نیز آمده است:

«اکنون منتظر بیت دوم از غزل تئاتر خیابانی «دُر درخشان خلیج فارس؛ خارگ» هستیم تا هنرمندان این خاک را همچون دُر درخشان در گوشه ای از خلیج پاک همیشگی فارس به همگی معرفی کنیم.

خارگ من دوباره شاهد آشکار شدن هنرمندان نقش آفرین این سرزمین مقاوم خواهد بود تا هنر خود را به دیدگان مشتاق و منتظر تقدیم کنند و فروغ دوباره ای در آسمان هنر این سرزمین هنردوست داشته باشد خالق هنر را سپاسگزارم که برای بار دیگر فرصتی را عطا نمود تا میزبان تک تک هنرمندان تئاتر خیابانی از مناطق کشورمان باشیم. این همایش باشکوه را پاس می داریم و همچون همیشه در برابر سختی و دشواری ها، مسیر آفرینشگری تئاتر را با ذکر یا الله، عاشقانه آغاز می کنیم.»

دومین جشنواره تتاتر شهروندی خارگ با عنوان «دُرٌ درخشان خلیج فارس» ۱۰ الی ۱۴ اسفند ماه ۹۷ در جزیره خارگ برگزار می شود.