با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

انتصاب سه چهره شاخص فرهنگی و هنری به عنوان اعضای جدید شورای هنر

همزمان با جلسه شورای هنر، سه چهره شاخص عرصه فرهنگ و هنر کشور به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اکثریت آرابه عنوان اعضای جدید این شورا منصوب شدند.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از و زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین جلسه شورای هنر که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به انتصاب چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کشور به عنوان اعضای جدید شورای هنر گفت: حجت‌الاسلام سیدمحمد حسین نواب(رئیس مدرسه اسلامی هنر در قم)، محمدعلی رجبی دوانی(نقاش و پژوهشگر فلسفه هنر) و حسن ریاحی(آهنگساز) از اعضای جدید این شورا هستند که در جلسات آینده از نقطه نظرات تخصصی شان بهره خواهیم برد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه سینما گفت: همزمان با آغاز به کار وزارت فرهنگ در دولت مردمی، نسبت به تغییر ریل گذاری حوزه سینما اقدام کردیم و با تشکیل کمیته ای چند جانبه سعی در سروسامان دادن به اوضاع پرحجم اکران داشته ایم، زیرا با بازگشایی مجدد سینماها که به خاطر محدودیت های کرونایی تعطیل بود، سازمان سینمایی با حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی در انتظار نوبت اکران مواجه بود و اقدامات کمیته چند جانبه در ساماندهی اوضاع کمک بسیاری کرد.

اسماعیلی همچنین به انتصاب زودهنگام دبیر جشنواره چهل ویکم فیلم فجر اشاره کرد و افزود: برخلاف روال قبلی، دبیر جشنواره فیلم فجر را ابتدای سال معرفی کردیم تا زمان کافی برای برنامه ریزی و اثربخشی بیشتر داشته باشد و در این خصوص امور جشنواره فیلم فجر بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می رود.

رئیس شورای هنر به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت از تولیدات ارزشمند سینمایی پرداخت و تصریح کرد: اکنون پروژه های قابل توجهی تحت نظر بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش است و خوشبختانه این پروژه ها بر اساس تقویم زمانی در نظر گرفته شده در حال انجام است.

در ابتدای این جلسه نیز محمدحسین ایمانی خوشخو با اکثریت آراء به عنوان دبیر شورای هنر انتخاب شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای هنر بر برپایی منظم جلسات شورا تاکید کرد و مقرر شد این جلسات از این پس به طور منظم هر دو هفته یکبار با حضور اعضا برگزار شود.

نهال