انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری با معاونت علمی و فناوری

حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تأسیس باشگاه‌های رشد و تعالی و مراکز نوآوری تخصصی هنر و هنرمندان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. این تفاهم‌نامه به […]


حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تأسیس باشگاه‌های رشد و تعالی و مراکز نوآوری تخصصی هنر و هنرمندان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. این تفاهم‌نامه به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

طی این تفاهم‌نامه مصوب شد، پیشران‌های حمایتی و رشددهی استعدادها، ایده‌ها و کسب و کارهای مسئله‌محور هنری، فرهنگی و رسانه‌ای تقویت شوند.
این تفاهم‌نامه زمینه را برای ایجاد خانه‌های خلاق در سراسر کشور با تلاش برای تمرکز زدایی از استان تهران با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و تعالی صنایع نرم، فرهنگی و خلاق مهیا می‌کند.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس باشگاه‌های رشد و تعالی هنر و هنرمندان در قالب خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده‌ها، کسب و کارها، شرکت‌های خلاق و دانش‏ بنیان و هنرمندان دارای استعداد مولد در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

در خلال این تفاهم‌نامه گام‌های اساسی برای حمایت مالی و معنوی از صاحبان اندیشه و شرکت‌های مستقر در کانون‌های رشددهی در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان و خلاق برداشته می‌شود.

همچنین با معرفی شتابدهنده‌های تخصصی این حوزه، مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد. طرفین توافق کردند از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین تأسیس و تأمین خانه‌های خلاق، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها در سطح کشور حمایت کنند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته تأمین آموزش‌های فنی مورد نیاز، توانمندسازی تیم‌های مستقر در این کانون‌ها، شبکه‌سازی و اتصال خانه‌ها و شرکت‌های خلاق به عرصه‌ها و مشتریان بالقوه در حوزه‌های یادشده و راهبری دانشی، فنی، لجستیکی از دیگر راهبردهای مشترک حوزه هنری و معاونت علمی برای رونق و توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فناوری‌های نرم و فرهنگی در نظر گرفته شد.

در این راستا کمیته راهبری با حضور نمایندگانی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری و تحقق برنامه‌های تفاهم‌نامه و نظارت بر حسن اجرای آنها را بر عهده خواهند داشت.