اولین آلبوم «مادرم ایران» علی رهبری در بازار جهانی عرضه شد

اولین آلبوم از پروژه «مادرم ایران» علی رهبری توسط کمپانی بین‌المللی «ناکسوس» از موسسه‌های انتشاراتی معتبر کشور آلمان به صورت جهانی عرضه شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، اولین آلبوم از پروژه «مادرم ایران» علی رهبری آهنگساز و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران توسط کمپانی بین المللی «ناکسوس» از موسسه های انتشاراتی معتبر […]


اولین آلبوم از پروژه «مادرم ایران» علی رهبری توسط کمپانی بین‌المللی «ناکسوس» از موسسه‌های انتشاراتی معتبر کشور آلمان به صورت جهانی عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، اولین آلبوم از پروژه «مادرم ایران» علی رهبری آهنگساز و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران توسط کمپانی بین المللی «ناکسوس» از موسسه های انتشاراتی معتبر کشور آلمان به صورت جهانی عرضه شد.

اولین آلبوم مجموعه «مادرم ایران» با قطعه «نوحه خوان» (داستان روز عاشورا) شروع می شود که علی رهبری آن را به حسین علیزاده تقدیم کرده است. این اثر کاملاً ایرانی که علی رهبری آن را در سن ۲۳ سالگی تدوین کرده است، ابتدا برای ویولن و ارکستر نوشته شده بود که اخیراً با تغییراتی در پراگ توسط ارکستر سمفونیک متروپولیتن جمهوری چک و همراه با سولیستی پائولا رهبری، همسرعلی رهبری (دارای تابعیت ایرانی)، ضبط شده است. در طی همکاری چندین ساله رهبری با موسسه ناکسوس، این اولین آلبومی است که اثری از خودش را برای این موسسه رهبری می کند.

آلبوم دوم مادرم ایران با صدای محمد معتمدی در پاییزسال جاری منتشر خواهد شد.

داوید دنتون از منتقدان مشهور موسیقی کلاسیک طی مقاله ای از پروژه جدید علی رهبری قدردانی کرده و گفته است: «این هنرمند دارای سبک منحصر بفرد و بسیار شخصی است و با وجود اینکه عمدتاً «سیستم آتونال» را رد می کند، ولی در عین حال موسیقی اش مدرن و تجربه ای جلوه می کند و چه قدر حیف است که این هنرمند اکثر وقتش را صرف رهبری ارکستر کرده وشهرت جهانی اش را هم بیشتر به عنوان رهبرارکستر پیدا کرده است و فرصت کافی برای نوشتن آثاری بیشتر نداشته است»