اکران «برادران لیلا» در فرانسه

همزمان با انتشار نخستین تیزر فیلم «برادران لیلا»، تاریخ اکران این فیلم در سینماهای فرانسه نیز اعلام شد.

به گزارش روز پنجشنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا، «برادران لیلا» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه جشنواره کن امسال تجربه کرد و در نهایت جایزه بهترین فیلم بخش اصلی این رویداد را از نگاه هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) کسب کرد.

این فیلم دو ساعت و چهل پنج دقیقه‌ای قرار است از تاریخ ۲۴ آگوست (دوم شهریور) در سینماهای فرانسه اکران شود. فیلم «متری شیش و نیم» دیگر ساخته روستایی قبلا در سینماهای فرانسه اکران به نسبت موفقی داشت که نامزد بهترین فیلم خارجی سال در جوایز سزار شد و در مجموع ۱.۳ میلیون دلار در این کشور فروخت.

در خلاصه داستان فیلم «برادران لیلا» آمده است: لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند. لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می شود که پدرشان اسماعیل، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی‌نیا بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی «Wild Bunch» نیز بخش بین‌المللی این فیلم بر بر عهده دارد.

نهال