اکران ۱۲ فیلم جشنواره فجر در منطقه آزاد اروند

خرمشهر- مدیر فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت: همزمان با اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال در اروند نیز ۱۲ فیلم در سه نوبت اکران خواهد شد. به گزارش سینما خراسان، همایون قنواتی عصر امروز در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: سی و […]


خرمشهر- مدیر فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت: همزمان با اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال در اروند نیز ۱۲ فیلم در سه نوبت اکران خواهد شد.

به گزارش سینما خراسان، همایون قنواتی عصر امروز در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به صورت هم‌زمان در تهران و بیش از ۳۱ منطقه دیگر کشور ازجمله منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم این دوره جشنواره فجر توسط مدیران جشنواره به سه باکس تقسیم‌بندی شده‌اند، افزود: در راستای تقسیم بندی انجام شده امسال در اروند نیز در مدت برگزاری این جشنواره که از جمعه ۱۲ بهمن آغاز و در ۲۲ بهمن‌ماه پایان می یابد، ۱۲ فیلم به جز در دو روز تعطیل، اکران خواهند شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه فیلم هایی که قرار است در سینما مهر آبادان در مدت برگزاری جشنواره در منطقه آزاد اروند اکران شوند، فیلم های راه یافته به بخش مسابقه هستند، افزود: فیلم‌های منتخب «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «پالتوی شتری» به کارگردانی محمدعلی میرزایی، «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «حمال طلا »به کارگردانی تورج اصلانی، در «خونگاه»به کارگردانی سیاوش اسعدی ، «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان ، «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، «قسم»به کارگردانی محسن تنابنده، «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی، «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد » به کارگردانی نرگس آبیار در آبادان اکران اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبالی که سال‌های قبل از جشنواره فیلم فجر شد و به‌منظور بهره‌مندی بیشتر مردم، تعداد نوبت‌های اکران فیلم‌های امسال در منطقه آزاد اروند از دو نوبت به سه نوبت افزایش یافت و فیلم ها روزانه طی چهار نوبت و در ساعات ۱۴:۳۰، ۱۷، ۱۹:۳۰ و ۲۲ به نمایش در می آید.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به علت کاهش شمار فیلم های و محل های اکران در اروند به نسبت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تعداد محل های اکران فیلم ها از سوی تصمیم گیران کشوری ابلاغ می شود اما در خصوص تعداد فیلم‌ها، بخشی از شرایط برگزاری جشنواره در اختیار مدیران سینمایی نیست و شرایط سینمایی کشور ایجاب می‌کند که تعداد فیلم‌ها کمتر یا بیشتر از سال‌های قبل شود.

قنواتی در ادامه از برگزاری بخش کودک و نوجوان فیلم فجردر اروند نیز خبر داد و اظهار کرد: بخش کودک و نوجوان جشنواره نیز بانام سیمرغ و پروانه‌ها از ۱۳ تا ۱۷ بهمن‌ماه در دو نوبت در ساعات ۹ و ۱۱ برگزار می‌شود که پنج فیلم برای این بخش در اروند اکران می شوند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در طی ایام برگزاری جشنواره دانش آموزان و حتی دانش آموزان روستایی نیز قادر به تماشای این فیلم ها خواهند بود.

بنا به گفته مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، فیلم های «لکنت» برگزیده کارگردانی جشنواره اصفهان، «پاستاریونی» بهترین فیلم کودک جشنواره اصفهان، انیمیشن «بنیامین» پذیرفته‌شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، «ضربه‌فنی» بهترین فیلم نوجوان جشنواره اصفهان و انیمیشن «آخرین داستان» پنج فیلم برگزیده بخش کودک و نوجوان در قالب طرح سیمرغ و پروانه‌ها هستند که قرار است در اروند به نمایش گذاشته شوند.

قنواتی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری جلساتی به‌منظور گفت‌وگو در مورد فیلم‌های اکران شده با حضور عوامل فیلم یا افراد صاحب‌نظر حوزه فیلم و سینما در اروند خبر داد.