این صندلی را از من دزدیدی

کارگردان فیلم «عنکبوت» در یادداشتی ضمن اعتراض به روند تولید فیلم «عنکبوت مقدس» درباره کارگردان این فیلم نوشت: او با کسانی لابی کرده بود که قانون را دور بزند. علی عباسی صندلی را از من و فیلم من دزدید.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی عنکبوت مقدس که اثری ضد ایرانی است و با سیاه‌نمایی تصویری نادرست از ایران را نمایش داده است این روزها در جشنواره کن حضور دارد.
این فیلم در ژانر درام دلهره‌آور به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی است. زهرا امیرابراهیمی، مهدی بجستانی، فروزان جمشیدنژاد، آرش آشتیانی، سینا پروانه و سارا فضیلت از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در اردن فیلم‌برداری شده‌است و به ماجرای سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی در مشهد، معروف به قاتل عنکبوتی می‌پردازد.

عنکبوت مقدس اولین بار در جشنواره کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.

ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان فیلم عنکبوت در یادداشتی انتقادی در اینستاگرام خود، به نمایش فیلم سینمایی عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ واکنش نشان داد.

ایرج‌زاد در صفحه خود خطاب به علی عباسی نوشت: ای کاش بهشون می‌گفتی که داشتی سعی می‌کردی با دلار خرج کردن و دور زدن قانون و با یک فیلمنامه بدون صحنه‌های اصلی (طبق گفته خود شما در همین کنفرانس) پروانه ساخت بگیری و بعدش فیلم خودتو بسازی و از ایران بری و چون ایران زندگی نمی‌کنی و قصد زندگی هم نداری، برات مهم نبود بعدش چی میشه… .

ای کاش بهشون می‌گفتی تاریخ ثبت فیلمنامه‌ت ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ (شب بلند نام اول فیلم «عنکبوت مقدس») در بانک فیلمنامه، اختلاف چند ماهه داره با تاریخ ثبت فیلم من ابراهیم ایرج‌زاد ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ (اتاق شرعی نام اول فیلم عنکبوت).

ای کاش بهشون می‌گفتی توی ایران اولویت برای ساخت فیلم از یک سوژه واقعی با تاریخ ثبت فیلمنامه و تاریخ درخواست پروانه ساخت است.

وی افزود: شما و رفقات پشت سر من راه افتاده بودین تا من و مسیر قانونی الزامی در حال سپری شدن توسط منو دور بزنین!

ای کاش بهشون می‌گفتی قانون ایران! قانون پروانه ساخت گرفتن در ایران! قانون ارایه نسخه کامل و صحیح فیلمنامه در ایران است که باعث میشه یه فیلمساز گاهی چند سال برای ساخت فیلمش صبر کنه، ولی این دلیل نمیشه یکی مثل تو با دلار خرج کردن و زرنگ‌بازی بخواد قانون رو دور بزنه و خارج از خط حق و ناحق کنه. بله همکار عزیز شما می‌خواستی با دلار خرج کردن، خارج از نوبت سوژه رو بسازی و فرار کنی و به ریش من و همه زحمتای من بخندی، اما نتونستی این کارو بکنی، چون من جلوتر اقدام کرده بودم، پس ناچار شدی از ایران بری ترکیه و بعد اردن، چون اینجا هرچقدر بی‌قانون باشه، اونقدری نیست که بتونی حق فیلمساز داخل ایران رو که با پول بخش خصوصی و بسیار ناچیز فیلم می‌سازه و قرار نیست از ایران با فیلمش فرار کنه، بخوری!

نهال