بازاکران «بر باد رفته» هم رکوردشکنی کرد/ عبور از «جادوگر شهر از»

فیلم کلاسیک «بر باد رفته» با نمایش به مناسبت هشتادمین سال ساخته شدنش یک رکورد جدید به جا گذاشت. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، در هشتادمین سال ساخته شدن «برباد رفته» اکران این فیلم فروشی ۲.۲۳ میلیون دلاری را در چهار روز به جا گذاشت. این در حالی بود که فیلم تنها […]


فیلم کلاسیک «بر باد رفته» با نمایش به مناسبت هشتادمین سال ساخته شدنش یک رکورد جدید به جا گذاشت.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، در هشتادمین سال ساخته شدن «برباد رفته» اکران این فیلم فروشی ۲.۲۳ میلیون دلاری را در چهار روز به جا گذاشت. این در حالی بود که فیلم تنها در ۶ سالن سینما در نقاط مختلف کشور اکران شد.

رکورد پیشین متعلق به بازاکران فیلم کلاسیک «جادوگر شهر آز» فیلم کلاسیک متعلق به سال ۱۹۳۹ بود که در ماه ژانویه اکران شد و ۲ میلیون دلار فروش کرد.

این اکران‌ها برای بزرگداشت فیلم‌های کلاسیک انجام می‌شود و با نمایش «کشتن مرغ مقلد» در ماه مارس، «بن هور»، «دختر واقعی» و «ماگنولیای فولادی» فیلم سال ۱۹۸۹ در ماه می ادامه پیدا می‌کند.

«بربادرفته» درام عاشقانه آمریکایی محصول سال ۱۹۳۹ به کارگردانی ویکتور فلمینگ است که کلارک گیبل و ویوین لی دو نقش اصلی را دارند. لسلی هاوارد، اولیویا دی هاویلند، هتی مک‌دنیل و ان رادرفورد از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که حدود ۲۳۸ دقیقه است، روایت عشق یک دختر جنوبی در خلال جنگ داخلی آمریکا را به تصویر می‌کشد.

«بربادرفته» یکی از پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های ساخت هالیوود است. این فیلم جوایز متعددی را از آن خود کرد، که از میان آن‌ها می‌توان به چهار جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان برای ویکتور فلمینگ، بهترین هنرپیشه نقش اول زن برای ویوین لی، و بهترین نقش مکمل زن برای هتی مک‌دنیل اشاره کرد.

این فیلم با احتساب نرخ تورم، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست.