باکس آفیس نمایش لندن در سال ۲۰۱۸ رکورد زد/ موزیکال‌ها می‌فروشند

بریتانیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری به تئاتر توجه نشان می‌دهند و این را می‌توان در میزان فروش نمایش‌ها ملاحظه کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از آسوشیتدپرس، نمایش‌های موفق به ویژه موزیکال‌ها به افزایش فروش در تئاترهای لندن کمک کرده و توجه بیش از پیش را به «وست اند» لندن و دیگر تئاترهای […]


بریتانیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری به تئاتر توجه نشان می‌دهند و این را می‌توان در میزان فروش نمایش‌ها ملاحظه کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از آسوشیتدپرس، نمایش‌های موفق به ویژه موزیکال‌ها به افزایش فروش در تئاترهای لندن کمک کرده و توجه بیش از پیش را به «وست اند» لندن و دیگر تئاترهای بریتانیا در سال ۲۰۱۸ معطوف ساخته است.

به گفته یکی از مقامات انجمن تئاتر لندن و بریتانیا، شمار تماشاگران تئاتر در همان هفته‌ای که فروش سینما نشان می‌داد سال ۲۰۱۸ بهترین سال برای سینماروها در نزدیک به ۵۰ سال بوده، قابل توجه است.

ترکیب اطلاعات به دست آمده از ۲ سازمان تئاتری نشان می‌دهد شمار بلیت‌های فروخته شده برای محصولات سال پیش ۳۴ میلیون بوده و قیمت‌ بلیت‌های فروخته شده ۱.۲۸ میلیارد پوند (۱.۶۶ میلیارد دلار) بوده است. در همین حال لندن با فروش ۷۶۵ میلیون پوندی از مجموع فروش تئاتر در بریتانیا رکوردی قابل توجه به جای گذاشت و با فروش ۱۵.۵ میلیون بلیت در این زمینه هم رکورد زد.

در لندن و دیگر تئاترهای بریتانیا در میان انواع نمایش توجه به موزیکال‌ها از دیگر نمایش‌ها بیشتر بود و نسبت به سال پیش ۸.۲ درصد رشد داشت و ۹.۵ میلیون نفر را به خود جلب کرد و فروش این بخش در باکس آفیس را ۱۵.۴ درصد افزایش داد و ۵۰۳ میلیون پوند فروش کرد. در برابر شمار افرادی که به تماشای بازی‌های غیرموزیکال رفتند تا ۶.۵ درصد کاهش یافت و به ۴.۲ میلیون نفر رسید و درآمد آن با کاهشی ۵.۲ درصدی به ۱۶۷ میلیون پوند کاهش یافت.

در عین حال میانگین هزینه‌ای که باید برای تماشای یک نمایش پرداخت شود به ۴۹.۲۵ پوند (۶۴ دلار) افزایش یافت و به گفته انجمن تئاتر لندن ۷۷.۵ درصد صندلی‌های تئاترهای لندن در طول سال پر بودند.

رییس این انجمن تاکید کرد که افزایش مردمی که قصد دارند تا پول بیشتری بدهند و نمایش‌های با کیفیت بالاتری تماشا کنند و حس فرهنگی خاصی را تجربه کنند، افزایش یافته است.

در این میان نمایش آمریکایی «همیلتون» که در تئاتر ویکتوریا پَلیس از اواخر سال ۲۰۱۷ روی صحنه رفت و موفق به دریافت ۷ جایزه اولیویر شد، همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد. «شیر شاه» نمایش دیگری است که همچنان در حال اجراست و نمایش «تله موش» آگاتا کریستی به عنوان طولانی‌ترین نمایش از نظر اجرا، اکنون برای شصت و هفتمین سال اجرایش، روی صحنه است. این نمایش از سال ۱۹۵۲ و همزمان با آغاز سلطنت ملکه الیزابت دوم، روی صحنه رفته و بی‌وقفه در حال اجرا بوده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۷۷ میلیون شهروند بریتانیایی برای تماشای فیلم در سالن‌های تاریک سینما بلیت خریدند که بالاترین آمار از سال ۱۹۷۰ تا به امروز است و در مجموع ۱.۷ میلیارد دلار بابت این امر پول دادند.