«بدن‌های شنوا» به حرکت درمی‌آیند/ لوران شتوان و اجرای «موقعیت #۱»

لوران شتوان کارگردان و طراح حرکت فرانسوی «موقعیت #۱» را با حضور اجراگران ایرانی در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن در گالری ایرانشهر اجرا می‌کند. به گزارش سینما خراسان، لوران شتوان کارگردان و طراح حرکت مطرح فرانسوی مقیم برلین و میکائیل مارکلوند اجراگر سوئدی مقیم برلین که ۲ سال پیش در ایران اجرای موفقی […]


لوران شتوان کارگردان و طراح حرکت فرانسوی «موقعیت #۱» را با حضور اجراگران ایرانی در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن در گالری ایرانشهر اجرا می‌کند.

به گزارش سینما خراسان، لوران شتوان کارگردان و طراح حرکت مطرح فرانسوی مقیم برلین و میکائیل مارکلوند اجراگر سوئدی مقیم برلین که ۲ سال پیش در ایران اجرای موفقی را تجربه کردند، بار دیگر برای تجربه‌ای جدید در ایران حضور دارند. در این تجربه که با همکاری امیرحسین مشاهری فرد و شهاب انوشا و با حضور اجراگران ایرانی منتخب از کارگاه «بدن های شنوا» شکل گرفته است، گروه «موقعیت # ۱» را اجرا می‌کند.

در این اجرا که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دهم و یازدهم بهمن ساعت ۲۰ روز جمعه دوازدهم بهمن ساعت ۱۸ در گالری ایرانشهر اجرا می‌شود، مهسا رنجبریان، محسن خدری، راحله بهرامی و مهراوه مختاریان به عنوان اجراگر حضور دارند.

لوران شتوان از سال ۲۰۰۰ کارگردانی آثار تئاتری بسیاری را در شهرهای های اروپا، به خصوص در شهرهای آلمان را برعهده داشته است و از سال ۲۰۰۶ تا کنون طراحی حرکت اجراهای متعددی را مبتنی بر بدن انجام داده که آنها را در فرانسه، آلمان، بلژیک، استرالیا، ترکیه، نروژ، سوئیس، ایتالیا، هلند، ژاپن و روسیه به نمایش گذاشته است.

میکائیل مارکلوند تحصیلات خود را در سوئد در آکادمی باله شهر استکهلم آغاز کرد و پس از آن در مدرسه پارتس در بروکسل به تحصیل حرکت پرداخت. او در کمپانی رُزاز آنا ترزا دِ کِرسْمِیکر فعالیت کرده و در شش سال گذشته تاکنون در تمام پروژه های لوران شتوان حضور داشته است.

علاقمندان برای تماشای اجرای «موقعیت #۱» می توانند به گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۶۹/۱ مراجعه کنند.