“بدون قرار قبلی” یک اثر ناامیدکننده است

یک منتقد سینما فیلم "بدون قرار قبلی" ساخته بهروز شعیبی را یک اثر ناامید کننده دانست.

دکتر احمد خرم طوسی در حاشیه دومین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار سینما خراسان افزود: “بدون قرار قبلی” ما را از ذوق و سلیقه کارگردان، به شدت ناامید کرد زیرا موارد اشتباه در فیلم بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: خروجی “بدون قرار قبلی” هیچ نسبتی با هویت و اصالت شخصیت محوری داستان ندارد و به مثالهای متعددی در خصوص اشتباهات فاحش این اثر می توان اشاره کرد.

این منتقد سینما گفت: وقتی بازگشت فردی از یک جامعه غربی را به یک خانواده شرقی و قدیمی تصور می کنیم، نخستین برگ برنده هویت آن خانواده است، اما در این فیلم شاهد خانواده نامربوط و نمایش رابطه بسیار سرد و نامربوط آنان با یکدیگر هستیم.

خرم طوسی ادامه داد: فیلم “بدون قرار قبلی” در مواجهه با واقعیت جامعه خراسانی بسیار منفی است که این ضعف در لهجه، لباس و غیره نیز به چشم می خورد، کارگردان تلاش کرده است اثر هویتی اصیل بسازد اما مشاوره درست دریافت نکرده و خطاهای فرهنگی و شناختی در آن فراوان است.

وی اضافه کرد: لوکیشن و حتی فصل اشتباهی برای نمایش فیلم انتخاب شده است، به عنوان مثال روستای کنگ در نازیباترین شکل ممکن نمایش داده می شود.

این منتقد سینما به اشکال دیگر فیلم “بدون قرار قبلی” در خصوص خراسان اشاره و بیان کرد: حرم حضرت رضا (ع) که از نظر تاریخی و معماری موزه محسوب می شود اما در فیلم با قابها و کادربندی های اشتباه به نمایش گذاشته شده است و حتی یک قاب درست از گنبد در آن مشاهده نمی شود.

خرم طوسی، نمره این اثر را از حیث کادربندی و حتی انتخاب بازیگر بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: بکارگیری و انتخاب رضا صابری، الهام کردا و سایر بازیگران به دلیل لهجه و دیگر نمادهای اصالت در این اثر نادرست است.

به گزارش سینما خراسان، بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول سال ۱۴۰۰ است؛ این فیلم ششمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌ است.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه امسال در حال برگزاری است.