برآورده شدن رویایی بعد از ۱۰ سال

نمایش «فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷» با حضور احترام برومند همسر زنده‌نام داوود رشیدی به یاد و خاطره این بازیگر فقید که قرار بود ۱۰ سال پیش این اثر نمایشی را به صحنه ببرد، تقدیم شد.

به گزارش روز یکشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، نمایش فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ نوشته احمدرضا احمدی شاعر بلندآوازه کشورمان و کارگردانی کوروش سلیمانی که از ۱۸ آذر ماه اجرای عمومی خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است شب گذشته (جمعه ۲۶ آذرماه) میزبان احترام برومند بازیگر، مجری قدیمی برنامه‌های کودک و نوجوان و همسر زنده یاد داوود رشیدی بود.

در پایان اجرا کوروش سلیمانی کارگردان این اثر نمایشی با قدردانی از حضور احترام برومند در سالن، اجرای شب گذشته نمایش را به یاد و خاطره زنده‌نام داوود رشیدی تقدیم کرد.

زنده‌نام رشیدی ۱۰ سال قبل قرار بود نمایش فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ را با حضور بازیگرانی چون کوروش سلیمانی، بهرام شاه محمدلو، بهناز جعفری، داریوش موفق، لیلی رشیدی، نوید محمدزاده، امیر کربلایی زاده، پوریا رحیمی سام، فرزین صابونی به صحنه ببرد.

سلیمانی در یادداشتی درباره حضورش در نمایشی که قرار بود داوود رشیدی به صحنه ببرد، نوشت: درست ۱۰ سال پیش؛ آذر ماه سال ۱۳۹۰ بود که یک روز صبح تلفنم زنگ خورد. شماره ای ناشناس … سلام من داوودم … من: سلام، داوود؟ … داوود رشیدی هستم … و من عین سربازی که تیمسار فرمانده اش به او زنگ زده باشد ذوق زده بر پا ایستادم و گفتم آقا امر بفرمایید در خدمتم…

سلیمانی در ادامه این یادادشت خاطرنشان کرده: می دانستم که مدت‌ها بود آقای رشیدی در پی اجرای نمایشنامه فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ هستند … گفتند در جریان اجرای من هستی گفتم بله آقا … گفتند احمدرضا تو را برای نقش شاعر معرفی کرده عصر بیا دفتر تا نمایشنامه را به تو بدهم … آقای احمدی بازی من را در فیلم‌ پیاده روی بزرگ نیما عباسپور دیده بودند…

تا عصر در پوست خود نمی‌گنجیدم…عصر به دفترشان رفتم. با بزرگواری استقبال کردند و ساعتی درباره کار حرف زدیم و قرار شد از طریق محمد عاقبتی عزیز دستیارشان در جریان تمرینات قرار گیرم… گذشت… گذشت… و خبری نشد… هر بار محمد می‌گفت منتظریم… و منتظر ماندیم تا آقای رشیدی از خاک رخت سفر بستند و آن زمان نشد که نمایشنامه آقای احمدی نازنین ما با کارگردانی ایشان به صحنه بیاید…

کارگردان نمایش فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷در پایان یادداشت آورده بود: دیشب که احترام خانم برومند با لطف به تماشای نمایش ما نشستند کمترین وظیفه بنده و گروه عزیز همراهم این بود که اجرا را به یاد و خاطره استاد داوود رشیدی تقدیم کنیم … و این آغازِ حرکت بود. حالا ما ۱۰ سال بعد به یاد آقای رشیدی با همان نمایشنامه این شب‌ها بر صحنه‌ایم، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید. خانم برومند نازنین ممنون از همه لطف و دلگرمی و تشویق تان … خدا را شکر که بزرگانی چون شما داریم که از ما مراقبت می کنید.

در خلاصه داستان فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ آمده است: شاعری در شبی بارانی و سرد مشغول کار در اتاق خود است که به یکباره با رویدادی عجیب مواجه شده و در پیِ آن مجبور به ترکِ خانه‌اش می شود تا در ادامه و در مکان‌هایی غریب ماجراهای دیگری را از سر بگذراند و …

رضا بهبودی، فریبا کامران، کامبیز امینی، محمدرضا آزادفرد، محمد طیب طاهر، سیامک ادیب، علی باروتی، مطهره ابراهیمیان و با صدای کوروش سلیمانی بازیگران نمایش فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ هستند.

فرودگاه، پرواز شماره ۷۰۷ از ۱۸ آذر تا ۱۷ دی ساعت ۱۸ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نهال