برایان دی پالما یک جایزه سینمایی دیگر می‌گیرد

جشنواره فیلم «همپتونز» جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را به برایان دی پالما می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم همپتونز با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری از برایان دی پالما تجلیل می‌کند. کارگردان فیلم‌هایی چون «صورت زخمی»، «تسخیرناپذیران»، «راه کارلیتو»، «کری» و «ماموریت غیرممکن» […]


جشنواره فیلم «همپتونز» جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را به برایان دی پالما می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم همپتونز با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری از برایان دی پالما تجلیل می‌کند.

کارگردان فیلم‌هایی چون «صورت زخمی»، «تسخیرناپذیران»، «راه کارلیتو»، «کری» و «ماموریت غیرممکن» علاوه بر این در کارگاهی با حضور آلک بالدوین که از بنیان‌گذاران این جشنواره است نیز شرکت می‌کند.

بالدوین در این باره با صدرو بیانیه‌ای گفت: فیلمسازی برایان دی پالما در یک کلمه خلاصه می‌شود: عالی. کمتر کارگردانی است که در تاریخ سینما چنین جایگاهی داشته باشد و چنین حسی را که در فیلم‌های برایان یافت می‌شود، خلق کند. گرچه او همواره با ستاره‌های بزرگ و نویسندگان بزرگ کار کرده؛ اما اوست که مسئول عالی بودن فیلم‌هایش است.

علاوه بر این اعلام شد که تونی راث از روسای این جشنواره نیز جایزه قهرمانی هنری دیک کاوت را دریافت می‌کند. این جایزه به فردی اهدا می‌شود که از هنرهای خلاقه‌اش برای حمایت از هنر و هنرمندان استفاده کرده باشد.

دی‌پالما ۷۹ ساله مانند فرانسیس فورد کاپولا و مارتین اسکورسیزی از کارگردان‌های ایتالیایی‌تبار سینمای ایالات متحده آمریکا است. وی فعالیت فیلم‌سازی‌اش را از دهه ۶۰ و با ساختن چند فیلم کوتاه آغاز کرد. شیوه کارگردانی و فیلمبرداری چندین فیلم او را با کارگردان شهیر سینما یعنی آلفرد هیچکاک مقایسه می‌کنند.

او در کنار اسکورسیزی، کاپولا، اسپیلبرگ و لوکاس از پیشگامان سینمای نوی ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. این‌ها افرادی هستند که هر کدام با سبک مخصوص خود سینمای معاصر آمریکا را شکل دادند.

امسال بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم همپتونز از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر (۱۸ تا ۲۲ مهر) در لانگ‌ایلند آمریکا برگزار می‌شود.