برپایی دومین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تئاتر دانشگاهی

دومین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع تئاتر دانشگاهی و با حضور مسئولان تئاتر کشور و دبیر این جشنواره با هدف بررسی چالش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی از جمله ایجاد ردیف بودجه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، دومین جلسه متوالی کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته […]


دومین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع تئاتر دانشگاهی و با حضور مسئولان تئاتر کشور و دبیر این جشنواره با هدف بررسی چالش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی از جمله ایجاد ردیف بودجه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، دومین جلسه متوالی کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با حضور احمد مازنی رئیس کمیته، احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امین مختاری دبیر دوره بیست و دوم جشنواره تئاتر دانشگاهی، امیر للگانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت، حسین ملکی مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد، ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، امیر رمضانیان رییس گروه فرهنگ سازمان برنامه و بودجه، امیرحسین حریری دبیر دوره سیزدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی و مدیریت مجموعه تئاتر مولوی دانشگاه تهران، حسین عالم بخش مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کوروش زارعی به نمایندگی از سازمان تبلیغات اسلامی، مسعود مکاری مدیر برنامه‌ریزی و توسعه منابع جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی و همچنین کارشناسان دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی و مشاوران کمیسیون فرهنگی و با موضوع بررسی و رفع چالش‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم ایجاد ردیف بودجه برای این جشنواره، نهادهای مختلف نسبت به حمایت همه‌جانبه از جشنواره تئاتر دانشگاهی در ادوار پیش رو اعلام آمادگی کردند.

دومین جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور مدیران فرهنگی و دانشگاهی کشور با ارائه گزارش مختصری از جلسه اول این کمیته و جشنواره تئاتر دانشگاهی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیر جشنواره بیست و دوم آغاز شد. در این گزارش ضمن بررسی فرآیند و جایگاه ویژه جشنواره تئاتر دانشگاهی در عرصه تئاتر کشور و چالش‌های هرساله این جشنواره، پیشنهادهایی طی ۸ بند ارائه شده بود.

در ادامه جلسه مدیران حاضر در جلسه به بررسی مسائل حوزه تئاتر دانشگاهی از جمله بودجه پرداختند و در باب ارائه خدمات مختلف از ظرفیت‌های مجموعه‌های مربوطه اعلام آمادگی کردند. برخی مدیران مدعو از جمله مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به نمایندگی از سازمان تبلیغات اسلامی نیز از جشنواره های حوزه تئاتر مجموعه‌های خود گزارشی ارائه دادند.

در ادامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در رابطه با جایگاه جشنواره تئاتر دانشگاهی در بین جشنواره های این وزارت‌خانه بر اولویت و اهمیت این جشنواره در کنار مهم‌ترین رویدادهای وزارت علوم تاکید کرد و از حضار جهت مشارکت در برگزاری دوره‌های آتی در راستای ارتقای کیفیت این جشنواره دعوت کرد.

در پایان جلسه نیز احسان قاضی‌زاده هاشمی و احمد مازنی ضمن دعوت به نداشتن موازی‌کاری و همگرایی بیشتر بر لزوم ایجاد ردیف‌بودجه مجزا برای جشنواره تئاتر دانشگاهی زیل اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرده و از پیگیری این کمیسیون تا تحقق این امر خبر دادند.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ۵ تا ۱۴ اردیبهشت سال جاری به دبیری امین مختاری برگزار شد.