برگزاری ۸ نشست تخصصی در جشنواره فیلم «وارش»

۸ نشست تخصصی در بخش جنبی نهمین جشنواره فیلم «وارش» برگزار می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «وارش»، مدیر نشست‌های نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» درباره نشست‌های تخصصی این رویداد سینمایی گفت: در این دوره از جشنواره با برگزاری ۸ نشست و کارگاه تخصصی در بخش جنبی، تلاش […]


۸ نشست تخصصی در بخش جنبی نهمین جشنواره فیلم «وارش» برگزار می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «وارش»، مدیر نشست‌های نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» درباره نشست‌های تخصصی این رویداد سینمایی گفت: در این دوره از جشنواره با برگزاری ۸ نشست و کارگاه تخصصی در بخش جنبی، تلاش می‌کنیم فرصت و امکانی برای علاقه مندان فراهم شود تا از حضور متخصصان و اساتید بهره مند شوند.

سیدرضا صائمی مدیر نشست‌های تخصصی نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» درباره رویکردهای موضوعی این نشست‌ها عنوان کرد: در این نشست‌ها که با تنوع موضوعی همراه است، اساتید و پژوهشگران سینمایی و هنری درباره موضوعاتی مثل مؤلفه‌های فرهنگ عامه در سینما، مردم شناسی سینمای بومی و سینمای عامه پسند، چگونگی بهره برداری از بافت جغرافیایی و لوکیشن در فیلمسازی، اصول و بایسته‌های بازیگری در نقش‌های بومی و محلی، قوم نگاری در مستندسازی، ساز و کارهای تأمین سرمایه جمعی برای تولید فیلم، فیلمنامه نویسی در قصه‌های بومی، جامعه شناسی و مخاطب شناسی فیلم‌های عامه پسند در سینمای ایران، مستندسازی بومی در قالب نشست یا برگزاری پنل‌های آموزشی و مهارت آموزی، صحبت می‌کنند.

وی بیان کرد: برگزاری این نشست‌ها علاوه بر اینکه دانش نظری، شناخت و آگاهی علاقه مندان سینما به ویژه فیلمسازان و دانشجویان سینما را افزایش می‌دهد، آنها را با مباحث جدید در حوزه‌های مختلف فیلمسازی آشنا می‌کند.

این منتقد و کارشناس سینما یادآور شد: برگزاری نشست‌ها همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا علاقه مندان به سینما در شهرستان‌ها از حضور اساتید شناخته شده در این حوزه بهره مند شده و جشنواره فیلم «وارش» بتواند دستاوردهای علمی و پژوهشی روز در حوزه سینما و فیلمسازی را در اختیار آنها قرار دهد. همچنین به سوالاتی که درباره فیلمسازی وجود دارد، پاسخ می‌دهد و با طرح برخی از مباحث میان رشته‌ای سینما، نقش مؤثری در هم افزایی پژوهشگران علوم انسانی و سینما دارد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت ۹۸ در استان مازندران برگزار می‌شود.