بهار ۹۸ در «ایرانشهر» خون به پا می‌شود/ به چالش کشیدن قدرت

نمایش «خون به پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر سالن روی صحنه می‌رود. به گزارش سینما خراسان، نمایش «خون به پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال آینده در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. این اثر اقتباسی است از نمایش «تیتوس […]


نمایش «خون به پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر سالن روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینما خراسان، نمایش «خون به پا می‌شود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال آینده در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

این اثر اقتباسی است از نمایش «تیتوس آندرونیکوس» اثر شکسپیر که شهرام احمدزاه آن را بازخوانی کرده است. متن نمایش فضایی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بر اساس قدرت‌طلبی به چالش می‌کشد؛ انسان‌هایی که به خاطر قدرت یکدیگر را نابود می‌کنند.

طیبی درباره تجربه همکاری با شهرام احمدزاده به تسلط و اشراف کامل احمدزاده در مورد آثار شکسپیر اشاره کرد و گفت: این همکاری از سال گذشته با مشاوره در نمایش «هنگامه‌ای که هملت به دست جادوگران مکبث کشته شد» آغاز شد اما در نمایش «تیتوس آندرونیکوس» جلوه بسیار تنگاتنگی به خود گرفت به طوری که شهرام احمدزاده بازخوانی کامل این نمایشنامه را طی نشست‌های دوستانه متعددی که با یکدیگر داشتیم، انجام داد.

«خون به پا می‌شود»، یک اثر تجربی در فضایی کاملاً مدرن و امروزی است که بر ساختارهای بازیگری مدرن و میکرواکتینگ تاکید دارد.

کارگردان نمایش با اشاره به اینکه تاکید و محور اجرا بازیگر و زبان بدن اوست، عنوان کرد که ترجیح داده طراحی صحنه را از نمایش حذف کند.

طیبی که تاکنون نمایش‌های متعددی را به سبک رئالیستی روی صحنه برده است از سال ۹۲ با اجرای نمایش «هملت» تلاش کرد تا فضای تجربی را در آثارش به تصویر بکشد؛ شیوه‌ای که بر فضاسازی، بدن و زبان تاکید دارد.

«خون به پا می‌شود» بیست و هفتمین تجربه کارگردانی مسعود طیبی است.