«بینوایان» آغازگر جشنواره فیلم فرانسوی شد

فیلم تحسین‌شده «بینوایان» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم فرانسوی در لس‌آنجلس انتخاب شد تا اولین اکرانش در آمریکا را تجربه کند. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، بیست و سومین دوره جشنواره سالانه فیلم فرانسوی کولکولا در لس‌آنجلس که از ۲۳ تا ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود کارش را با «بینوایان» […]


فیلم تحسین‌شده «بینوایان» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم فرانسوی در لس‌آنجلس انتخاب شد تا اولین اکرانش در آمریکا را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، بیست و سومین دوره جشنواره سالانه فیلم فرانسوی کولکولا در لس‌آنجلس که از ۲۳ تا ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود کارش را با «بینوایان» شروع می‌کند. این جشنواره که در انجمن کارگردان‌های آمریکا برگزار می‌شود اولین اکران این فیلم را که محصولی از آمازون استودیوز است در آمریکا انجام می‌دهد.

این فیلم را لاج لی کارگردانی کرده و فیلم موفق به کسب جایزه هیات داوری از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ شد.

در این جشنواره در طول یک هفته فیلم‌های کلاسیک فرانسوی زبان برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

با این اکران فیلمی که امیدوار به حضور در اسکار هم هست، در شهری به نمایش درمی‌آید که شمار زیادی از رای دهندگان اسکار در آن زندگی می‌کنند.

فرانسه هنوز فیلم نماینده خود برای اسکار را معرفی نکرده اما «بینوایان» از فیلم‌های مهم حاضر در فهرست بررسی فیلم‌های فرانسه امسال جای دارد.

این فیلم که الهام‌گرفته از تظاهرات ۲۰۰۵ در حومه شهر پاریس است سه عضو بریگاد ضد جنایت را در حالی که تلاش دارند تا یک دستگیری انجام دهند، دنبال کرده است.

در جشنواره امسال چندین فیلم از جشنواره فیلم کن و ونیز برای نمایش انتخاب شده‌اند و فیلم‌هایی از کارگردان‌های تازه‌کار تا قدیمی در فهرست آثاری که در آن به نمایش درمی‌آیند جای دارند. فیلم جدید کوستا گاوراس با عنوان «بزرگسالان در اتاق» و همچنین «احمد جوان» ساخته ژان پی‌یر و لوک داردن که هر دو اولین تجربه اکرانشان در آمریکا خواهد بود، در این جشنواره نمایش داده می‌شوند. «تولد مبارک» با بازی کاترین دونو ساخته سدریک کان و «کسی، جایی» ساخته سدریک کلاپیش از دیگر فیلم‌های این جشنواره خواهند بود.

در بخش کلاسیک این جشنواره یاد انیس واردا کارگردان فقید فرانسوی گرامی داشته می‌شود. علاوه بر آثاری از وی، فیلم «تونی» ساخته ژان رنوار محصول ۱۹۳۲ و فیلم «به گریسبی دست نزن» ژاک بکر محصول ۱۹۵۴ در این بخش دیده خواهند شد.

این جشنواره که با هدف گرامیداشت فرهنگ فرانسوی-آمریکایی برگزار می‌شود جوایز خود را ۲۹ سپتامبر به برندگان امسال اهدا می‌کند.