تئاتر خیابانی هدیه‌ای به مردم/ نرخ بلیط تئاتر متعادل می‌شود

سمنان – رئیس اداره برنامه‌های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی بابیان اینکه برگزاری تئاتر خیابانی در فضای پارکی کشور برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: این مهم، هنرهای نمایشی را بیشتر به میان مردم می‌آورد. محسن امیری در گفتگو با سینما خراسان، ضمن بیان اینکه همه تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد ارائه خدمت […]


سمنان – رئیس اداره برنامه‌های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی بابیان اینکه برگزاری تئاتر خیابانی در فضای پارکی کشور برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: این مهم، هنرهای نمایشی را بیشتر به میان مردم می‌آورد.

محسن امیری در گفتگو با سینما خراسان، ضمن بیان اینکه همه تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد ارائه خدمت به هنرمندان، حرکت به‌سوی روند رو به رشد و ارتقا فعالیت‌ها در حوزه تئاتر کشور است، ابراز داشت: بر این اساس نگاه ویژه به شهرستان‌ها و استان‌های کشور پیرامون تئاتر در دستور کار قرار گرفت که در قالب جشنواره فجر متبلور شد و سال گذشته با حضور خوبی آن‌ها در اختتامیه بیشتر جوایز سهم هنرمندان شهرستان شد البته این لیاقت را نیز داشتند.

وی بابیان اینکه چارت برنامه‌های تئاتر کشور برای سال ۹۸ پیش‌بینی اما هنوز تصویب نهایی نشده است، اضافه کرد: طی چهار ماه نخست امسال برگزاری چند جشنواره در دستور کار است که خودش باعث ایجاد هیاهو، شور و نشاط در فضای پارکی کشور خواهد شد.

بهترین تبلیغ تئاتر اجرای مستمر آن است

رئیس اداره برنامه‌های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی کشور بابیان اینکه به دنبال ایجاد فضای متفاوت در تئاتر هستیم، ابراز داشت: قیمت‌گذاری بلیط‌های نمایش به فعالیت‌های صنفی برمی‌گردد لذا برای استفاده بهتر عموم در انجمن‌های صنفی به‌ویژه در خانه تئاتر تمهیداتی اندیشیده شده تا این نرخ‌های فعلی متعادل شود.

امیری در ادامه تصریح کرد: ارزیابی عملکرد تئاترهای شهرستان در مرکز هنرهای نمایشی از طریق تعداد گروه‌های ثبتی نمایش و حضور استان‌ها و شهرستان در جشنواره‌ها رخدادهای کشور نرخ فعالیت ارزیابی می‌شود لذا از مدیر کل استان سمنان و هنرمندان تئاتر می‌خواهیم تا در زمینه تئاتر فعال‌تر شوند.

وی بابیان اینکه اجراهای خیابانی باعث ارتقای تئاتر در استان می‌شود، اضافه کرد: بهترین تبلیغ تئاتر اجرای آن است و امیدواریم از طریق اجراهای مستمر هر روز که مردم خواست تئاتر ببیند نمایشی را در صحنه شاهد باشیم که بر این اساس تولید تئاتر به ویژه در کودک و نوجوان و اجرای عمومی آن‌ها می‌بایست در سبد خانوار قرار داده شود که البته این ظرفیت به‌خوبی در استان سمنان وجود دارد.

استان سمنان دارای استعداد در تولید تئاتر

رئیس اداره برنامه‌های تئاتر مرکز هنرهای نمایشی کشور در پاسخ به سازوکار انتخاب هیئت نظارت بر اجرای تئاترها، ابراز داشت: با توجه به اینکه تا چند ماه پیش به عنوان رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور حضور داشتم سازوکار انتخاب افراد در استان‌ها و شهرستان‌ها به این صورت است که بر اساس اساس‌نامه موجود تعیین می‌کنند که افراد باید چه ویژگی داشته باشند لذا مدیر کل استان‌ها و مدیر کل هنرهای نمایشی فهرستی از افراد را با رزومه پیشنهاد داده و بعد از تأیید به مدت دو سال ابلاغ دریافت می‌کنند که وظیفه صدور مجوز پروانه نمایش را بر عهده خواهند داشت.

امیری در ادامه تصریح کرد: در پاسخ به این پرسش که وضعیت تئاتر استان سمنان را چه طور می‌بینید می‌توان گفت چندین جشنواره شامل تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر خیابانی سیستان و بلوچستان و جشنواره آئینی سنتی، جشنواره بین‌المللی فجر و جشنواره تئاتر عروسکی برگزار می‌شود سوال اینجا است تعداد حضور ما و گروه‌های ثبت شده در این رخدادهای مهم که به هر ترتیب نقش ما را در سایر استان‌ها مشخص می‌کند چه قدر است؟

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی از سوی اداره کل ارشاد استان سمنان شاهد حضور چشم‌گیری تری از هنرمندان تئاتری در رویدادها، رخدادها و جشنواره‌ها باشیم و نام گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر، شاهرود، دامغان و میامی در بنر، بیلبورد و بروشورهای جشنواره‌ها بدرخشد زیرا می‌دانیم این استعدادها در همه استان وجود دارد.