تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به صحنه رفت

تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» روز یکشنبه ۸ فروردین در مجموعه تئاتر شهر اولین اجرای خود را تجربه کرد و این در حالی است که اجرای عمومی این اثر به دلیل تعطیلی های جدید کرونایی، متوقف شد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، آیین افتتاحیه تئاتر موزیکال «جنگ و […]


تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» روز یکشنبه ۸ فروردین در مجموعه تئاتر شهر اولین اجرای خود را تجربه کرد و این در حالی است که اجرای عمومی این اثر به دلیل تعطیلی های جدید کرونایی، متوقف شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، آیین افتتاحیه تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی و کارگردانی میثم یوسفی شامگاه یکشنبه هشتم فروردین در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر با حضور بهروز غریب پور مدرس، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تعدادی دیگر از هنرمندان برگزار شد. این در حالی است که اجرای عمومی نمایش یاد شده مانند تمامی آثار نمایشی دیگر که از روز هشتم فروردین ماه اولین اجرای عمومی سال ۱۴۰۰ را به صحنه برده بودند، به دلیل اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا پس از اولین اجرا فعلا متوقف شده است.

بهروز غریپ پور بعد از امضای نمادین پوستر تئاترموزیکال «جنگ و صلح» گفت: من مدت ها بود که تئاتر ندیده بودم. به هر حال در این ماه های سخت خیلی ها از دیدن تئاتر محروم شدند اما امروز دیدن تئاتر «جنگ و صلح» برایم بسیار لذت بخش بود.

وی افزود: کاری که همه شما عزیزان انجام دادید پیامی داشت که نه تنها برای مردم کشورمان که برای همه جهانیان مهم است. اینکه چطور می توان با پیوند یکدیگر یک ارکستر هماهنگ بشری درست کنیم که سرشار از عشق باشد.

میثم یوسفی نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» نیز در این مراسم با قدردانی از حضور هنرمندانی چون علی پاکدست، مریم اقبالی و شیرین یزدان بخش در اجرای افتتاحیه این اثر نمایشی موزیکال گفت: گرچه مراسم افتتاحیه نمایش ما به دلیل اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی تالارهای تئاتر و سالن های سینما یک اختتامیه موقت به حساب می آید، اما بسیار خوشحالم که امشب بعد از زحمت ها و تلاش هایی که در جهت تولید و اجرای این نمایش داشتم می توانیم شاهد اجرای عمومی اثری باشیم که با حمایت بسیاری از دوستان و همراهانم در شهر یزد تولید و پس از ارائه به جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک به تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر راه یافت.

این بازیگر و کارگردان در پایان صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و بهبود وضعیت نارنجی شهرتهران ، هرچه زودتر شاهد بازگشایی تالارهای اجرای نمایش با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی باشیم.

شاهین علایی نژاد، مهناز غمخوار، محمد صمدی، مصطفی ایزدی، پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم خانی گروه بازیگران و بازی دهندگان نمایش را تشکیل می دهند. فرید نوایی آهنگساز، علی پاکدست، مریم اقبالی طراح و سازندگان ماسک و تن‌پوش، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت طراحان پوستر و بروشور، رضا خضرایی شاد طراح نور، نیلوفر عبدالعلیان طراح و سازنده عروسک های بخش سایه، محمد شباهنگ شاعر، یاسر بیات نوازنده تمبک و کمانچه، عرفان خزایی نوازنده تار، مرتضی برزگرزادگان برنامه ریز و دستیار کارگردان، علی رضایی دستیار کارگردان، احمد احمدی و زهرا دوستی دستیاران کارگردان، مهدی صالحی عکاس، جواد دهقان ساخت تیزر، آرش بختیاری زاده ومریم باطنی روابط عمومی دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش هستند .

در خلاصه داستان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» آمده است: «در مجلس بزمی ۲ خانواده سازهای سنتی (ایرانی )و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می شوند و با توجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی شان با ممنوعیت خانواده هایشان مواجه می شوند.»