تببین اولویت های مرکز موسیقی حوزه هنری در کرمان

نشست تخصصی فعالان موسیقی و سرود با مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، سرپرست حوزه هنری استان کرمان، معاون فرهنگی این مجموعه و جمعی از آهنگ‌سازان و سرپرست‌های گروه‌های سرود استان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نشست تخصصی فعالان حوزه موسیقی و سرود با حضور […]


نشست تخصصی فعالان موسیقی و سرود با مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، سرپرست حوزه هنری استان کرمان، معاون فرهنگی این مجموعه و جمعی از آهنگ‌سازان و سرپرست‌های گروه‌های سرود استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نشست تخصصی فعالان حوزه موسیقی و سرود با حضور میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، مهدی حبیبی سرپرست حوزه هنری استان کرمان، مهدی بذرافشان معاون فرهنگی حوزه هنری استان و جمعی از آهنگ‌سازان و سرپرست‌های گروه‌های سرود استان در سالن هم‌اندیشی حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، در این نشست با اشاره به اینکه هدف حوزه هنری در بخش موسیقی این بوده که هنر انقلاب اسلامی را در آینه موسیقی به نمایش بگذارد، گفت: سیاست حوزه هنری در همه بخش‌های هنری تولید، حمایت و انتشار هنر اصیل انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بیشترین پژوهش، گردآوری و تولید در موسیقی نواحی و مقامی طی سی، چهل سال اخیر در حوزه هنری صورت گرفته است، افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که از ابتدا در مرکز موسیقی حوزه هنری به آن پرداخته شده است، موسیقی سنتی و موسیقی اصیل ایرانی و به طور جدی‌تر و عمیق‌تر موسیقی نواحی است. از آغاز فعالیت در مرکز موسیقی حوزه هنری، توجه ما معطوف به برگشت به مسیر و اولویت‌های اولیه تشکیل حوزه هنری و همچنین حرکت به سمت راه‌هایی همچون سرود، موسیقی کودک و موسیقی طنز بوده است که کمتر به آن‌ها توجه شده است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به اینکه موسیقی باید یک حرکتی را در جامعه و روح مخاطب رقم بزند تصریح کرد: در مرکز موسیقی حوزه هنری به دنبال موسیقی جهت‌مند، دارای اندیشه، محتوا و گفتمان انقلاب اسلامی هستیم و تا آنجایی که به بنده اطلاع داده‌اند هیچ‌گاه یک چارچوب و ساختمان فکری مشخصی بر فعالیت‌های واحدهای موسیقی شهرستان‌ها حاکم نبوده است. به این جهت ما آیین‌نامه‌ای تهیه کرده‌ایم که ضمن روشن کردن اولویت‌ها و سیاست‌های کلی حوزه موسیقی برای استان‌ها وحدت رویه هم ایجاد خواهد کرد.

عرفان پور در پایان بیان کرد: منطبق بودن با موازین شرعی، توجه به موسیقی انقلاب به مثابه موسیقی زندگی، تاکید و اهتمام بر احیای گروه‌های سرود، شناسایی و جذب و تربیت هنرمندان مومن و متعهد در حوزه موسیقی، تکریم هنرمندان فاخر و پیش‌کسوتان استان‌ها، صیانت از جایگاه ادبیات فارسی و زبان فارسی در ترانه‌ها از سیاست‌ها و اولویت‌های مرکز موسیقی حوزه هنری است.