تحت هر شرایط اقتصادی باید به فرهنگ بومی پرداخت/لزوم توجه به اقلیم

بهرام شاه محمدلو بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد که در هر شرایط اقتصادی باید به مسایل فرهنگی و جغرافیایی توجه کرد. بهرام شاه محمدلو بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن بازدید از نمایشگاه‌ها و سالن‌های مجتمع فرهنگی سینمایی «وارش» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مسائل زیست بومی و اقلیمی جزو […]


بهرام شاه محمدلو بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد که در هر شرایط اقتصادی باید به مسایل فرهنگی و جغرافیایی توجه کرد.

بهرام شاه محمدلو بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن بازدید از نمایشگاه‌ها و سالن‌های مجتمع فرهنگی سینمایی «وارش» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مسائل زیست بومی و اقلیمی جزو مسائل اساسی زندگی بشر در هر جایی است. نخست جغرافیا و طبیعت و پس از آن رابطه‌ای که انسان در طول زمان با طبیعت برقرار می‌کند، روابط و مناسبات را در سطح گسترده‌تری شکل می‌دهد. در عرصه‌های مختلف انسان‌ها شکل‌ها و شیوه‌هایی را برای ارتباط با بشر به دست می‌آورند که در اثر تکرار تبدیل به روابط بومی و جغرافیایی منطقه می‌شود.

وی افزود: روابط فرهنگی، ادبیات و تمام دستاوردهای عرصه فرهنگی جزو یک مجموعه جغرافیایی است. اگر در هر شرایطی از این موارد پرهیز کنیم و یا این موضوعات را کم اهمیت جلوه دهیم، اصالت جغرافیایی و تمام پشتوانه‌های فرهنگی خود را زیر سوال برده‌ایم. در هر شرایط اقتصادی می‌توان به این موضوعات پرداخت اما نوع آن متفاوت است.

شاه محمدلو اظهار کرد: پرداختن به اقلیم شمال کشور نیز موضوع بسیار مهمی است به ویژه اینکه در حال حاضر مجتمع فرهنگی سینمایی وارش در بابل با فضایی درخور پویا و فعال شده است و می‌تواند منافعی را برای مردم به دنبال داشته باشد.

به گفته این بازیگر و مجری نکته حائز اهمیت در جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» حضور جوانان در عرصه‌های فرهنگی و هنری هر اقلیمی است.

شاه محمدلو در پایان عنوان کرد: پشتوانه‌های هنری شهر بابل قوی، غنی و با ارزش و جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» رویدادی فوق العاده و بدون ادعا است.