«تردست» برای عموم نمایشنامه‌خوانی می‌شود/ انتشار «آقای هاله»

سیروس همتی از اجرای عمومی نمایش «تردست» در سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد مجموعه داستانی با نام موقت «آقای هاله» به زودی از او منتشر خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، سیروس همتی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایشنامه خوانی «تردست» گفت: به تازگی کتاب […]


سیروس همتی از اجرای عمومی نمایش «تردست» در سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد مجموعه داستانی با نام موقت «آقای هاله» به زودی از او منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، سیروس همتی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایشنامه خوانی «تردست» گفت: به تازگی کتاب «در پی عشق دویدن» که شامل بیش از ۶ طرح و داستان دراماتیک و چند نمایشنامه براساس این طرح‌ها است زیر نظر نصرالله قادری منتشر شده است که نمایشنامه «تردست» نیز از روی یکی از طرح‌هایی که از من در این کتاب وجود دارد به نگارش درآمده است.

وی ادامه داد: این کتاب که توسط انتشارات ساقی و بنیاد فرهنگی روایت فتح توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است شامل طرح‌ها و نمایشنامه‌هایی با مضمون دفاع مقدس از ۶-۷ نویسنده بوده که از هر نویسنده ۵ طرح و یک نمایشنامه در کتاب وجود دارد که من نیز یکی از این نویسنده‌ها هستم.

همتی درباره ویژگی‌های این کتاب بیان کرد: چند سال قبل که کتاب «یک قمقمه از کوثر» که شامل ۱۵ داستان با مضمون رضوی و محوریت پرداختن به کرامات و معجزات امام هشتم(ع) بود، منتشر شد کمک بزرگی به هنرمندان ما برای پیدا کردن طرح‌هایی با مضامین دیدنی و رضوی کرد. برای من نیز آن کتاب منبع بسیار خوبی بود بنابراین زمانی که پیشنهاد ارائه طرح و نمایشنامه برای کتاب «در پی عشق دویدن» از طرف آقای محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به من داده شد از آن استقبال کردم. چون چنین کتاب‌هایی می‌توانند منابع بسیار خوبی برای هنرمندانی باشند که به دنبال آثاری با مضمون دینی و یا جنگ و دفاع مقدس هستند.

وی درباره اجرای نمایشنامه‌خوانی «تردست» گفت: این نمایشنامه از میان طرح‌هایی که از من در این کتاب منتشر شده، انتخاب و به نمایشنامه تبدیل شده است. این متن نمایشی از سه شنبه ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید غدیرخم تا جمعه اول شهریور در تماشاخانه سرو نمایشنامه‌خوانی می‌شود. البته از ابتدا پیشنهاد این نمایشنامه خوانی بر مبنای یک تعامل دوطرفه مبنی بر اجرای عمومی این نمایش در سال ۹۹ شکل گرفت و در واقع این نمایشنامه‌خوانی دورخیزی است برای اجرای عمومی نمایش. این نمایشنامه ماجرای تردستی است که در دوران جنگ اتفاقات جالبی برای خودش و گردانی که در آن حضور دارد، می‌افتد.

این بازیگر درباره اجرای نمایش «کلارینت» در تئاتر شهر عنوان کرد: در طرحی که برای اجرای این نمایش به تئاترشهر ارائه داده بودم سالن پیشنهادی ام چهارسو و با ارفاق سالن قشقایی بود چون این نمایش ۱۲ بازیگر دارد و اجرای آن در سالنی غیر از این ۲ سالن، شهید می‌شود اما متاسفانه در حال حاضر سالن سایه را برای این کار به من داده‌اند که مناسب نیست و امیدوارم طی گفتگو و تعاول با مدیر تئاتر شهر و مدیرکل هنرهای نمایشی سالن اجرا را تغییر دهند. در حال حاضر از نظر سن و سال و تجربه به جایی رسیده‌ام که نخواهم به هر طریقی نمایشی را به صحنه ببرم.

همتی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: در راستای انتشار مجموعه داستان «ننه کاراته» که توسط نشر نیستان منتشر شد، قرار است به زودی مجموعه داستان دیگری با نام موقت «آقای هاله» توسط این نشر انتشار یابد که شامل ۸ داستان از طنز تا تراژدی است.

در نمایشنامه‌خوانی «تردست» مالک حد پورسراج، علی سلیمانی، علی برجی، فرشید صمدی پور، مهیارطهماسبی، علی خازنی، محسن حسین قلی پور، حسین میرزائیان و سیروس همتی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایشنامه‌خوانی «تردست» از روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیرخم و از ساعت ۱۹ تا جمعه ۱ شهریور ماه در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشنامه خوانی در روز آخر اجراهای خود جمعه یکم شهریور ماه در ۲ سانس ۱۷ و ۱۹ اجرای برنامه خواهد داشت.

تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو واقع شده است.