تعطیلی اعتراضی «انجمن تئاتر کمدی» / نظارت نباید امنیتی باشد

مدیرعامل انجمن تئاتر کمدی تهران با بیان اینکه بیش از ۵ ماه است که این انجمن به نشانه اعتراض به بی‌توجهی مدیریت تئاتر تعطیل شده، تصریح کرد که نظارت در تئاتر نباید امنیتی باشد. مجید جعفری کارگردان و بازیگر تئاتر و مدیرعامل انجمن تئاتر کمدی تهران (هنرمندان تئاتر آزاد) درباره وضعیت فعالیت این انجمن طی […]


مدیرعامل انجمن تئاتر کمدی تهران با بیان اینکه بیش از ۵ ماه است که این انجمن به نشانه اعتراض به بی‌توجهی مدیریت تئاتر تعطیل شده، تصریح کرد که نظارت در تئاتر نباید امنیتی باشد.

مجید جعفری کارگردان و بازیگر تئاتر و مدیرعامل انجمن تئاتر کمدی تهران (هنرمندان تئاتر آزاد) درباره وضعیت فعالیت این انجمن طی ماه‌های اخیر، به خبرنگار مهر گفت: دفتر انجمن تئاتر کمدی تهران را به نشانه اعتراض به بی‌توجهی مدیریت تئاتر به صنف و نداشتن تعامل با این انجمن، بیش از ۵ ماه است تعطیل کرده و به حالت تعلیق درآورده‌ایم. اگر قرار نیست که مرکز هنرهای نمایشی با انجمن تئاتر کمدی تعامل داشته باشد، دیگر نیازی به دفتر انجمن و عضوگیری نیست.

وی یادآور شد: ۴ سال دوندگی کردیم تا انجمن تئاتر کمدی تهران را ثبت کنیم ولی مرکز هنرهای نمایشی هیچ تعاملی با این انجمن ندارد. اگر به تنهایی می‌توانند مشکلات را حل کنند ما حرفی نداریم ولی متأسفانه نه تنها نمی‌توانند مشکلات را حل کنند بلکه هر روز بر مشکلات افزوده می‌شود.

جعفری متذکر شد: تئاتری که خودکفا است و هزینه‌های خود را از طریق مردم تأمین می‌کند، به مشکل برخورده است و همه دارند متضرر می‌شوند. چون مرکز هنرهای نمایشی نمی‌تواند مشکلات را حل کند مراکز دیگری مانند دادستانی و اماکن وسط آمده‌اند تا به مرکز کمک کنند در حالی که کارشان چیز دیگری است.

مدیرعامل انجمن تئاتر کمدی تهران (هنرمندان تئاتر آزاد) با بیان اینکه برخی افراد در بدنه مدیریت حضور پیدا می‌کنند که فقط نگاه کارمندی دارند و بدون هیچ تعاملی با انجمن اقدام می‌کنند، تأکید کرد: بعضی افراد در تئاتر کمدی کار می‌کنند که آن‌ها را نمی‌شناسیم. اینکه به هر کسی که یک نمایشنامه دست بگیرد مجوز اجرا بدهند که درست نیست. به همین دلیل ما در انجمن تئاتر کمدی تهران دیگر حرفی برای گفتن نداریم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برخی مدیران وارد بدنه تئاتر می‌شوند که با قوانین آشنا نیستند و قوانین در تئاتر ما قائم به افراد شده است. نظارت باید وجود داشته باشد ولی نظارت در فرهنگ و هنر نباید امنیتی باشد زیرا هنرمندان به خطوط قرمز واقف هستند. اگر مشکلی پیش می‌آید باید از صنف کمک گرفت ولی هیچ تعاملی با انجمن صورت نمی‌گیرد.